استاندار همدان:
استاندار همدان گفت: در دنیا ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهر‌ها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که ۲ شهر‌(لالجین به خاطر هنر سفال‌گری و ملایر به خاطر مبل و منبت)، در استان همدان است.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 17 July 2022

استاندار همدان گفت: در دنیا ۱۴ شهر و روستا به عنوان شهر‌ها و روستاهای جهانی انتخاب و تعیین شده‌اند که  ۲ شهر‌(لالجین به خاطر هنر سفال‌گری و ملایر به خاطر مبل و منبت)، در استان همدان است.

 

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در مراسم عید سعید غدیر خم و ششمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین، گفت: شهر لالجین دارای یک قدمت تاریخی ۸۰۰ الی هزار ساله در زمینه هنر سفال‌‌گری است.

وی ادامه داد: هنر سفال‌گری یک میراث گران‌بهایی است که از نسل‌های قدیمی‌ هزار ساله تاریخ به دست ما رسیده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه بدون اغراق باید گفت که خاک شهر لالجین، هنر خیز است، زیرا سفال‌ و سفال‌گری هنری نیست که در همه‌جا یافت شود، افزود: پیشینیان و پیشکسوتان ما به درستی تشخیص داده‌ بودند که خاک لالجین مناسب هنر سفال‌گری است.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه هنرمندان سفال‌گر شهر لالجین چیره دست و در دنیا شاخص هستند، اذعان کرد: نشان جهانی برای شهر لالجین از سوی سازمان علمی‌فرهنگی یونسکو تعیین شده که بر اساس بررسی‌های دقیق و شایسته صورت گرفته است.

به گفته وی، خیلی از گردشگران دنیا به خاطر بازید از شهر لالجین و هنر زیبای سفال‌‌گری به استان سفر می‌کنند.

استاندار همدان در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، اشاره به تقویت حوزه گردشگری کرد و گفت: آماده کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری، از برنامه‌های اولویت‌دار طرح توسعه استان است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه دولت در‌ مقابل با سوداگران حوزه گردشگری به ویژه صنایع دستی شهر لالجین که فرصت‌های شغلی را در‌ راستای منافع شخصی اشغال می‌کنند خواهد ایستای می کند، تصریح کرد: از حوزه گردشگری استان به ویژه صنایع دستی شهر لالجین به خاطر رونق کسب و کار حمایت و پشتیبانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تسهیلات لازم را در اختیار کسانی که بخواهند در زمینه صنایع دستی به ویژه سفال‌گری فعالیت داشته باشند ، قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار