دو روز پیش، متاسفانه دختری هشت ساله اهل تهران که همراه خانواده‌اش به چالوس سفر کرده بودند به داخل رودخانه چالوس افتاد و جان باخت و جسدش پس از دو روز جستجو، امروز جمعه ۲۴ تیر پیدا شد
کد خبر: ۱۰۵۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 15 July 2022

به گزارش تابناک مازندران از صدا و سیما مازندران ، جوان ۱۶ ساله ای ، امروز هنگام شنا در رودخانه تجن ساری جان باخت.

 

بر اساس این گزارش ، بخشدار بخش کلیجانرستاق ساری گفت: جوان ۱۶ ساله جویباری که امروز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ به همراه دو نفر دیگر از دوستان خود برای تفریح به منطقه کلیجانرستاق رفته بودند هنگام شیرجه به داخل رودخانه تجن، حدفاصل پل روستای اجارستاق گرفتار جریان آب شدند.

 

هادیان افزود: با همکاری مسئولان سد شهید رجایی، و برای نجات این افراد؛ آب ورودی سد به رودخانه قطع شد که با تلاش نیرو‌های مردمی و امدادی؛ دو نفر از داخل آب بیرون کشیده شدند، اما حدود دو ساعت پس از وقوع حادثه، جسد متوفی از داخل آب بیرون کشیده شد.

هادیان با بیان این‌که فرد جان‌باخته یک پسر ۱۶ ساله اهل جویبار بود و به علت شدت جراحت وارده در داخل رودخانه جان باخت افزود: این جوان به همراه دو تن از دوستان خود برای تفریح به منطقه رفته بودند که به علت آشنا نبودن با منطقه و فن شنا گرفتار امواج رودخانه تجن شدند.

بخشدار کلیجانرستاق ساری خاطر نشان کرد: با توجه به فصل کشاورزی و باز بودن آب سد شهید رجایی و جریان تند آب در رودخانه تجن و بر خلاف باور عده‌ای مبنی بر بی‌خطر بودن شنا در رودخانه‌ها، شنا در محدوه رودخانه تجن سخت و دشوار است.


هادیان از مردم و مسافران خواست از اسکان در حریم رودخانه‌ها جدا" خودداری کنند و داخل رودخانه شنا نکنند تا شاهد حوادثی دلخراش نباشیم. 

پیدا شدن جسد دختر تهرانی در رودخانه چالوس
رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: دو روز پیش، متاسفانه دختری هشت ساله اهل تهران که همراه خانواده‌اش به چالوس سفر کرده بودند به داخل رودخانه چالوس افتاد و جان باخت و جسدش پس از دو روز جستجو، امروز جمعه ۲۴ تیر پیدا شد.


کریمیان با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن هشدار‌های مربوط به شنا در رودخانه‌ها، دریا، آببندان‌ها و دریاچه پشت سد‌ها گفت: از همه مردم و مسافران درخواست می‌کنیم که برای حفظ جان خود و عزیزان‌شان فقط طرح‌های سالم‌سازی دریا را برای شنا انتخاب کنند.


بررسی آمار پزشکی قانونی مازندران از غرق‌شدگی منتهی به مرگ در منابع آبی استان طی پنج سال اخیر نشان می‌دهد که شمار جان‌باختگان در رودخانه‌های استان هر ساله رو به افزایش است و در صورت بی‌توجهی ممکن است حتی از آمار غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر سبقت بگیرد. 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار