فرمانده انتظامی پردیس:
فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: عامل فروش یک عدد سکه تاریخی در فضای مجازی ، متعلق به اوایل دوره عباسی (نیمه سده دوم هجری یا اوایل سده سوم) شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 15 July 2022

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ بهزاد عبدیان روز جمعه در حاشیه شناسایی فروشنده غیر مجاز سکه تاریخی به خبرنگاران گفت: با درایت و پیگیری های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فتا شهرستان پردیس و به دنبال رصد فضای مجازی، خبری مبنی بر فروش یک عدد سکه تاریخی دیده شد که بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: رسیدگی ویژه به موضوع  در دستور کار پلیس قرار گرفت وبا تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق، سکه مزبور کشف و متهم شناسایی شده، تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: در بازرسی به عمل آمده از منزل این فرد  که در فضای مجازی در زمینه فروش اشیای عتیقه فعالیت می کرد،سکه تاریخی مربوط به یک هزار و  ۲۰۰ سال پیش با قیمتی میلیاردی کشف و ضبط شد.

 بنا بر نظریه کارشناس باستان شناس اداره کل میراث فرهنگی استان تهران؛ سکه اصل و تاریخی و ضرب شهر «واسط» با کتیبه خط کوفی اولیه و از نوع دینار (سکه زر) و احتمالا متعلق به اوایل دوره عباسی (نیمه سده دوم هجری یا اوایل سده سوم)  است.

سارق محتویات خودرو دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: سارقی که محتویات ۷ خودرو را سرقت کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

عبدیان با اشاره به وقوع سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان پردیس وپیگیری موضوع توسط پلیس ، توضیح داد: ماموران کلانتری ۱۱پردیس حین گشت زنی در سطح حوزه به حرکات یک نفر که در کنار خودرو پارک شده درحال پرسه زنی و شکستن شیشه بود مشکوک شده و او را زیر نظر قرار دادند.

وی افزود: این مرد با اقدامات صورت گرفته دستگیر و در تحقیقات پلیس به ۷فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد ، سارق سابقه دار با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانوتی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس تاکید کرد: رعایت نکردن نکات ایمنی و پیشگیرانه مهم ترین عامل سوء استفاده سارقان از وضعیت است وقوع سرقت با توجه به تبعات آن منجر به کاهش احساس امنیت می شود و پیشگیری از آن اهمیت ویژه ای دارد.

عبدیان به شهروندان توصیه کرد که هشدارهای پلیس درخصوص پیشگیری از سرقت را توجه داشته باشند وخودروهای خودرا به تجهیزات ایمنی از قبیل ،قفل مرکزی،دزدگیر قفل پدال وقفل فرمان مجهز کنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار