از عزل و نصب‌ها تا طرح صیانت در نشست نمایندگان شهرستان همدان با حزب موتلفه
دبیر حزب موتلفه استان همدان با اشاره به مشکل اشتغال و بیکاری استان گفت: مقوله‌ای که مسئولین سابق همدان را گل و بلبل ترسیم کرده‌اند و آمار‌های غلط و غیر واقعی به خاطر خوش خدمتی ارائه داده‌اند، امروز به ضرر همدان شده است و باید فکری به حال این موضوع شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 15 July 2022
حاجی‌بابایی: با استاندارهمدان در خصوص آمار‌ها متفق‌القول هستیم/ فلاحی: متاسفانه جایگاه همدان در آمایش سرزمین افت کرده / الفت: رابطه نمایندگان با احزاب تنها به دوره انتخابات منحصر نشود
 
سعید افقی
 
دبیر حزب موتلفه استان همدان با اشاره به مشکل اشتغال و بیکاری استان گفت: مقوله‌ای که مسئولین سابق همدان را گل و بلبل ترسیم کرده‌اند و آمار‌های غلط و غیر واقعی به خاطر خوش خدمتی ارائه داده‌اند، امروز به ضرر همدان شده است و باید فکری به حال این موضوع شود.

به گزارش تابناک همدان: محمود الفت در نشستی با نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابتدا از فعالیت حزب موتلفه سخن گفت و اظهار کرد: در جمع حاضر دبیران و قائم مقام‌های شهرستان‌ها و شورای استان حضور دارند که جلساتی را به صورت ماهانه و فصلی برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسات برون حزبی نیز بیشتر به صورت فعالیت‌های انتخاباتی و دیدار‌ها یا جلسات متعدد دیگر برگزار می‌شود گفت: شورای موتلفه در طول سال‌ها در انتخابات مختلفی نظیر خبرگان، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، ریاست جمهوری فعال بوده و خوشبختانه نتایج خوبی هم احصا شده است.

دبیر حزب موتلفه همدان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات اصلی استان اشاره کرد و افزود: تامین آب شرب برای همدان یک چالش جدی است، مشکل مسکن و اجاره‌نشینی نیز از دیگر معضلات همدان است، که متاسفانه در حال حاضر هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و به حرف درمانی بسنده شده است.

الفت به مشکل اشتغال و بیکاری استان اشاره کرد و گفت: مقوله‌ای که مسئولین سابق همدان را گل و بلبل ترسیم کرده‌اند و آمار‌های غلط و غیر واقعی به خاطر خوش خدمتی ارائه داده‌اند، امروز به ضرر همدان شده است و باید فکری به حال این موضوع شود، و از دیگر مشکلات اقتصادی و تورم کمر مردم را خم کرده است که با اصلاح ارز ترجیحی قرار شد ۴ کالا گران شود که طبق پیش‌بینی مسبوق به سابقه به تبع آن تمام کالا‌ها گران شده و سایه گرانی بر تمام زندگی مردم اثر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حزب موتلفه به دنبال رصد و بررسی عملکرد نمایندگان فعلی و کاندیدا‌های این حوزه در دوره بعد بوده انتظار است رابطه نمایندگان مجلس با حزب تنها به دوره انتخابات منحصر نشود و این افراد نه تنها در جلسات حزب شرکت کنند بلکه احزاب را هم به نشست‌هایی دعوت کنند.

دبیر حزب موتلفه همدان تاکید کرد: انتظار داریم به حزب موتلفه اسلامی نگاه استانی و کشوری باشد و ضمن عضویت ما در فراکسیون همکاری بیشتری نیز صورت گیرد.

*مطالبه گری احزاب از نمایندگان 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه از ابتدای مجلس اولین کسی بودم که به گروه‌ها و احزاب تاکید کردم از نمایندگان مطالبه کنند و اولین فردی هم بودم که در جمع مطالبه‌گران حضور یافتم اظهار کرد: هنوز هم منتظر مطالبه‌گری احزاب از نمایندگان هستیم، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینکه متاسفانه جایگاه همدان در آمایش سرزمین افت کرده و زیرمجموعه استان کرمانشاه قرار گرفته است گفت: کاهش جمعیت کاهش بودجه ملی را به همراه داشته و متاسفانه هیچ کدام از مسئولان وقت نیز تسلطی در سند آمایش سرزمینی نداشتند و مطالبه گری در این زمینه انجام نداده‌اند.

وی با انتقاد به این موضوع ادامه داد: انتظار ما از پایتخت تمدن این نبود و باید بازنگری در حوزه مطالبات صورت گیرد.
 
فلاحی در خصوص ارز ترجیحی عنوان کرد: اصلاح باید انجام می‌شد، چون اقلامی مثل آرد که به نانوا مثلاً ۳۸ هزار تومان داده می‌شود به قیمت ۸۰۰ هزار تومان قاچاق می‌شود.
 
حاجی‌بابایی: با استاندارهمدان در خصوص آمار‌ها متفق‌القول هستیم/ فلاحی: متاسفانه جایگاه همدان در آمایش سرزمین افت کرده / الفت: رابطه نمایندگان با احزاب تنها به دوره انتخابات منحصر نشود
 

*اختلاف نظر با استانداران در خصوص نرخ بیکاری وجمعیت

حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در طول دوره‌های گوناگون با همه استانداران در خصوص دو موضوع اختلاف نظر داشتم یکی جمعیت و دیگری نرخ بیکاری استان بود اظهار کرد: در زمان آقای نیکبخت نرخ بیکاری را بین ۱۸ تا ۲۳ عنوان کردم و اختلاف وجود داشت، اما با یک مورد نمی‌شد کلا اختلاف داشت و کار پیش نبرد. 

حاجی‌بابایی با بیان اینکه استاندار فعلی در خصوص این مسائل با ما متفق‌القول است گفت: در این خصوص دوشنبه هفته پیش سه جلسه با معاون رئیس امور استخدامی کشور، رئیس آمار کشور و آقای میرکاظمی داشتیم و صحبت‌هایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۸ سال گذشته در حق استان همدان ظلم شده است خاطرنشان کرد: حداقل ۲ هزار کمبود معلم در استان همدان وجود دارد که وضعیت اضطراری است در حالی که در استانی مثل لرستان قبلا نیرو‌هایی گرفته شده و به اندازه همدان نیاز ندارند.

وی با اشاره به اینکه کلانشهر بودن همدان مصوب سال ۸۸ است و این قانون الزاماتی دارد و باید در نظر گرفته شود گفت: در مورد کلانشهری همدان دو تفکر وجود دارد یک عده موافق هستند و گروه دیگر مخالف و می‌گویند باید همدان کوچک شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کلانشهر شدن باید ۱۵۰ هزار واحد ساخت و هزار و ۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت این تعداد مسکن به شهر همدان اضافه کرد که تاکنون اقدامی نشده است افزود: طرح ملی مسکن با مشکل مواجه شده بود و شورای عالی مسکن مصوب کرد ۶۸۰ هکتار به شهر همدان اضافه کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه تفکری می‌گویند همدان کلانشهر نیست و کلانشهر الزاماتی دارد و سه سال است نسبت به این موضوع بررسی‌هایی می‌شود خاطرنشان کرد: متاسفانه تفکر متناقض جلوی منافع شهری همدان را گرفته است.
وی با تاکید به اینکه در همدان شرایطی ایجاد شده که در یک واحد مسکونی دو خانواده زندگی می‌کنند، چون نمی‌توانند جدا برای خود مسکنی اجاره کنند گفت: باید به سرعت حداقل ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان ایجاد شود و تا حدودی مشکلات حل شود و این مهم نیاز به تلاش جمعی دارد.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد طرح جامع نظری ندارم و نظری هم نمیدهم عنوان کرد: گزارش می‌رسد که همان طرح ۴۰ سال قبل را برای طرح جامع بیاوریم بهتر است.

وی با بیان اینکه بیست سال است که شهرداران ما اکسیژن می‌فروشند یعنی می‌گردند ببینند کدام کوچه و خیابان صد متر زمین است که بفروشند که آنرا برج بسازند؛ به جای اینکه آن فضا را به پارک تبدیل کنند گفت: شهرداران با فروش زمین‌ها حقوق کارمندان را داده‌اند در حالی که این روش اداره شهر نیست.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار