مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌ کنیم از ۴۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در سال جاری نزدیک به ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 05 June 2022

پیمان فیروزنیا با بیان اینکه پاییز سال گذشته ۳۹ هزار هکتار از اراضی سراسر استان زیر کشت گندم آبی رفت، اظهار داشت: در سطحی حدود ۲۵ هزار هکتار نیز گندم دیم کشت شد.

وی با اشاره به اینکه کشت دیم گندم به طور عمده در شهرستان‌های غرب استان اصفهان انجام می‌شود، افزود: متأسفانه بارندگی‌ها به ویژه در بهار امسال وضعیت مناسبی نداشت و کاهش بارندگی باعث افت عملکرد اراضی دیم و خسارت خشکی به این مزارع می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در بازگشایی زاینده‌رود در بهمن ماه سال گذشته بذر و کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان تأمین شد، ادامه داد: در پی این بازگشایی در سطح حدود هشت هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان گندم، ۱۵۰۰ هکتار جو و ۲ هزار هکتار گلرنگ کشت شد.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: سال زراعی کنونی ۴۶ هزار هکتار در مجموع سطح زیر کشت بهنگام و تأخیری گندم استان اصفهان بوده است که در مناطق گرمسیری استان اکنون برداشت محصول آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵۰۰ تن گندم تحویل به مراکز دولتی شده، ابراز داشت: امید است روند تحویل محصول مناسب باشد و از ۲۰۰ هزار تن گندمی که پیش‌بینی کردیم امسال از اراضی استان برداشت شود دستکم حدود ۶۰ درصد آن به دولت تحویل شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت اراضی گندم دیم مناسب نیست، گفت: با توجه به اینکه کشت دیم ۱۰۰ درصد وابسته به بارندگی است احتمال خسارت در این اراضی بیشتر است.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم حدود ۳۰ درصد از این سطح زیر کشت دیم حذف شود یا عملکرد آن برای برداشت مناسب نباشد و مابقی در حد ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو در هکتار عملکرد گندم دیم استان باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار