فرماندار ملایر گفت:۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تامین تقدینگی و سرمایه در گردش در اختیار واحد‌های دام و طیور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸ 06 June 2022

۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تامین تقدینگی و سرمایه در گردش در اختیار واحد‌های دام و طیور قرار می‌گیرد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر:سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر در جلسه با واحد‌های تولیدی دام و طیور شهرستان ملایر اظهار داشت: دولت تسهیلات ارزان قیمتی را برای سرمایه در گردش و تامین نقدینگی دامداران و مرغداران در نظر گرفته است و این واحد‌ها برای دریافت این تسهیلات باید هرچه سریعتر اقدام کنند.
 
وی با اشاره به موافقت دولت و مصوبه هیات وزیران، اعتبار برای این تسهیلات را ۲۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود :این تسهیلات برای پرداخت به واحد‌های دام و طیور شهرستان ملایر در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شده است.

 اسماعیلی خبر داد: سهمیه هر شهر و استان مشخص نیست و واحد‌های تولیدی دام و طیور شهرستان برای دریافت این وام و تکمیل پرونده خود هرچه سریعتر به بانک مراجعه کنند تا بتوانند از این تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند.

 فرماندار ملایر تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه استعلامات بانکی این واحد‌ها را در کمتر از ۲۴ ساعت انجام دهند تا این واحد‌ها بتوانند هرچه سریعتر برای تکمیل و دریافت این وام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای جذب این اعتبار امور مورد نظر تسهیل شده است بیان کرد: هیچ کوتاهی در جذب و پرداخت این وام از سمت کسی پذیرفته نیست.

اسماعیلی اظهار امیدواری کرد و گفت: در کشور و استان برای تامین و تولید نهاده‌های دامی هیچ نگرانی نداریم و مشکلات موجود هم با طرح عادلانه سازی یارانه‌ها در حال مرتفع شدن است.


 وی به افزایش تولید دیگر اقلام و کالا‌های اساسی همچون گوشت سفید و قرمز و تخم‌مرغ در سطح بازار اشاره و عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام ماموریت وارد مازاد تولید را به قیمت روز خریداری و دپو و در مواقع نیاز به بازار عرضه کند.

مشکلی در سامانه بازارگاه وجود ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان کرد: تولیدکنندگان در هرکشور تاثیر به سزایی در موفقیت آن کشور دارند و واردکننده، مصرف‌کننده و تولیدکننده سه ضلع این مثلث هستند که تاثیر و نقش تولیدکننده دراجرای این طرح بسیار ارزشمند‌تر است.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" با تاکید بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه گردش گفت: مشکلی در سامانه بازارگاه وجود ندارد و دامداران و مرغداران می‌توانند از طریق این سامانه برای خرید نهاده‌های دامی اقدام کنند.


وی خبر داد: برای تامین سبوس مورد نظر و رفع این مشکل به دنبال واردات از روسیه هستیم 

آزادیخواه خاطر نشان کرد: تعرفه عوارض صادرات محصولاتی مانند شیرخشک، کره، خامه و روغن صفر شد و منتظر هستیم خط صادرات باز شود، تا بتوانیم این محصولات را صادر کنیم.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها را یک ضرورت و یک جراحی اقتصادی و یک طرح رانت زا و فساد زا دانست ومطرح کرد: در این راستا یک ماموریت بزرگ برای همه است و باید تلاش کنیم این طرح به نفع تحول در اقتصاد و مردم تمام شود.
 
 آزادیخواه با اشاره به تولید ۳۰ درصدی مازاد مرغ در کشور تصریح کرد : جوجه‌ریزی در سطح کشور با ۱۲۳ میلیون قطعه و نبود مشکل در این حوزه انجام شده است.
 
حجت الاسلام آزادیخواه در ادامه گفت: در راستای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به واحد‌های تولیدی دام و طیور، باید یک قرارگاه عملیاتی در این شهرستان تشکیل شود تا سهم بیشتری از این تسهیلات نصیب دامداران و مرغداران ملایری شود.

وی با تاکید بر همراهی و کمک به دولت در اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی، اظهار داشت : در حال حاضر حدود ۱۸ هزار واحد مرغداری در کشور فعال است که در شهرستان ملایر ۵۰ واحد مرغداری گوشتی، ۱۱ واحد تخمگذار و ۲ واحد پرورش بوقلمون فعال است.

داریوش صفاری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ملایر نیز با اشاره به اینکه ۲۶ درصد جوجه ربزی در کل کشور انجام شده است عنوان کرد: تاکنون ۲۹ میلیون و هفتصد و بیست و نه هزار قطعه جوجه ریزی در کشور انجام شده است که این میزان باید به ۱۱۰ میلیون قطعه برسد. در استان وضعیت بهتر است و ۷۶۳ هزار جوجه ریزی انجام شده است و پیش‌بینی ما این است این میزان به دو میلیون قطعه برسد.

 وی اظهار کرد:در شهرستان ملایر از ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی که قرار بوده است انجام شود ۱۰۴ هزار قطعه انجام شده و ۵۲ درصد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: برای دریافت تسهیلات ۱۵۷ پرونده به بانک معرفی شده است و ۱۲ پرونده نیز پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار