همزمان با دهه ی کرامت و با همت خادمیاران کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی منطقه ۶ تهران، مسابقه کتابخوانی با معرفی کتابی تحت عنوان امام رضا (ع)، زندگی و اقتصاد برگزار گردید .
کد خبر: ۱۰۴۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 05 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک، خادمیاران کانون کتاب و کتاب خوانی خدمت رضوی منطقه ۶ تهران ، به مناسبت دهه ی کرامت مسابقه ی کتابخوانی تحت عنوان امام رضا (ع)، زندگی و اقتصاد برگزار کردند.
هدف از برگزاری این مسابقه ، آشنایی همگان با این کتاب و برطرف کردن نگرانی آنها از نیازهای زندگی و مسائل معیشتی و اقتصادی است.

دربخشی از کتاب می خوانیم؛ وقتی اقتصاد با مسائل ارزشی آمیخته می گردد ، آنگاه اخلاق به کمک معیارهای اقتصادی می شتابد و عدالت اجتماعی بر سیاست های مالی و نظام‌های اقتصادی پرتو می افکند .
روشن است که قوانین به تنهایی نمی تواند تعهد لازم و مسئولیت شناسی ژرفی را در انسان‌ها پدید آورد و از این همه فاصله های زندگی و محرومیت ها بکاهد. از این رو در تعالیم اسلامی اخلاق و اقتصاد پیوندی ناگسستنی دارد و فعالیت های اقتصادی انسانی بر پایه ی باور تکلیف و مسئولیت های خدایی استوار گردیده است.
امام رضا علیه السلام می فرماید: سود گرفتن مومن از بردار دینی خویش رباست، مگر اینکه چیزی را به صد درهم بخرد ، در اینصورت به اندازه سود روزانه خوراک دریافت می کند ، یا کالایی را برای فروش بخرد ، سود اندکی از او می گیرد.
امام رضا علیه السلام در مورد فقر می فرماید:
بینوایی کلید بدبختی و بیچارگی است . بررسی مشکلات اجتماعی و سبب جویی و علت شناسی نابسامانی ها روشن می سازد.
فقر اساس مشکلات و نابسامانی هاست. هر چه ذهنی فکر کنیم و واقعیات زندگی را نادیده بگیریم. این واقعیت را نمی توان نادیده بگیریم که انسان در این زندگی در قالبی جای دارد مادی و با اشیایی سروکار دارد و در جو و محیطی زندگی می کند که به وسایل و ابزار مادی نیازمند است.

جهت مسابقه ۱۰ سوال تهیه و تنظیم گردیده که مهلت ارسال پاسخ ها تا ۱۸ خرداد ماه به ایمیل astan.ketabkhani@gmail.com می باشد و به برندگان جوایزی تقدیم می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار