رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: در سالجاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح هادی در روستاهای کشور اختصاص داده شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 04 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اکبر نیکزاد در گچساران گفت: استانداران و مسئولان استانی در کشور طبق قانون بودجه حداقل ۸ درصد از اعتبارات استانی خود را برای اجرای طرحهای هادی در روستاهای خود در نظر خواهند گرفت، در تمام استان های کشور بیش از ۸درصد از اعتبارات استانی به طرح های هادی روستاهای همان مناطق اختصاص داده شده است.

 

وی بیان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی افزون بر یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در روستاهای کشور اختصاص داده شده است.

 

 رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه مجلس به دلیل توجه به روستاها و اجرای طرحهای هادی در آنها اعتبار دیگری نیز مصوب کرده است، افزود: در همین راستا مجلس ۳هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر را برای اجرای طرح هادی روستاها مصوب کرده است، که بعد از پایان تعطیلات مجلس و بازگشایی آن با رای مجدد نمایندگان ملت این میزان به بنیاد مسکن کشور ابلاغ خواهد شد.

 

نیکزاد عنوان کرد: با اختصاص این میزان بودجه،اعتبار طرح‌های هادی در کشور ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می شود.

 

 وی گفت: هماهنگی های خوبی در خصوص اختصاص قیر رایگان بین مجلس، وزارت نفت ،راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده و اقدامات موثری نیز صورت گرفته است.

 

 رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به نقش سازنده و همراهی بنیاد مستضعفان در برخی از نقاط کشور خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در برخی از نقاط کشور طرح محرومیت زدایی را اجرا کرده که این اقدام کمک خوبی به اجرای طرح هادی و آسفالت ها در معابر روستایی شده است.

 

 نیکزاد بیان کرد: در برخی از مناطق کشور که مناطق آزاد محسوب می شود روستاهای استحفاظی آن مناطق جلساتی برگزار و در راستای آسفالت و اجرای طرح هادی اقدامات موثری انجام خواهد شد.

 

وی افزود: در کشور ۴۰ هزار روستای دارای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تمامی این روستاها دارای طرح هادی مصوب است.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: عمر مفید طرح هادی برای هر روستا ۱۰ سال است و بعد از این مدت طرح هادی روستا نیاز به اجرای مجدد دارد.

 

 نیکزاد اضافه کرد: بر این اساس تاکنون طرح هادی ۴ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور بازنگری و دوباره اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۴ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی سال گذشته بازنگری شد، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال طرح هادی بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در کشور بازنگری می شود.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: با توجه به صادرات نفت از گچساران باید امکانات رفاهی روستاهای این شهرستان و باشت به حد مطلوب برسد.

اکبر نیکزاد در بازدید از بافت فرسوده گچساران هم افزود: تاکنون اقدامات خوبی برای اجرای طرح بافت فرسوده و تکمیل آن در گچساران انجام شده است.

وی بیان کرد: قول های مساعدی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی در راستای اتمام رینگ بافت فرسوده این اقدام ارزشمند و تأثیرگذار در دوگنبدان گرفته شده است.

 رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه اگر رینگ بافت فرسوده دوگنبدان کامل شود یک اقدام بسیار ارزشمند خواهد بود، تصریح کرد: با اتمام رینگ بافت فرسوده،نوسازی این محلات و تکمیل آن، نوسازی منازل را در پی خواهد داشت.

نیکزاد عنوان کرد: با اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده گچساران و ایجاد پارک و فضای سبز در آن محلات ارزش منازل مسکونی ساکنین آنها بالا می رود.

وی گفت: در گذشته افتخار استانداری کهگیلویه بویراحمد و خدمت به مردم این منطقه را داشتم و امید می رود با توجه به صادرات نفت در روستاهای گچساران و باشت امکانات رفاهی در روستاهای این شهرستان به حد مطلوب برسد.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به نهضت آسفالت و قیر در روستاهای گچساران و باشت خاطرنشان کرد: با هماهنگی و پیگیری های نماینده در حوزه گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و با حمایت های وزارت نفت مقداری از اعتبارات آسفالت در روستاهای این شهرستان که زیرسازی های لازم در آنها انجام شده اختصاص داده می شود، تا ساکنان این روستاها از معابر خود رضایت داشته و آسوده خاطر شوند.

 

وی افزود: در سفری که به کهگیلویه و شهرستانهای لنده، چرام، بهمئی و گچساران و باشت صورت گرفت برنامه ریزی های مناسبی در حوزه کهگیلویه و بافت فرسوده گچساران و روستاهای باشت انجام شده است.

 

نیکزار بیان کرد: ساکنین روستاهای گچساران و باشت به زودی شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه آسفالت روستاهایی که زیر سازی آنها انجام شده در این دو حوزه خواهند بود.

 

 رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: برای بافت فرسوده طبق مصوبه، تحصیلات ارزان قیمت مسکن روستایی به آنها تعلق خواهد گرفت برای اجرای این مصوبه تاریخ انقضا گذاشته نشده و آن هنوز پایدار است.

 

 نیکزاد با اشاره به اینکه تسهیلات ۲ میلیارد ریالی با سود ۵ درصد روستایی از هفته آینده آغاز می‌شود، بیان کرد: ساکنین بافت فرسوده نیز از این میزان تحصیلات بهرمند خواهند شد.

 

 وی گفت: در مناطق سیل و زلزله زده همیشه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بخصوص سیمان و میلگرد کمک‌حال بنیاد مسکن و مردم منطقه بوده است.

 

 رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه در بافت فرسوده نوسازی آن ها یعنی پیشگیری در مقابل حوادث قهری است اظهار کرد: در مقابل سیل و زلزله با اجرای اقدامات لازم در نوسازی بافت فرسوده دیگر شاهد آسیب های جدی نخواهیم بود و این هم افزایی و هماهنگی در این خصوص انجام خواهد شد.

 

 نیکزاد گفت: از مردم گچساران تقاضا می شود در ادامه ساخت رینگ بافت فرسوده در کنار مسئولان این شهرستان اقدامات لازم را انجام داده تا هرچه زودتر این پروژه پایلوت کشوری به اتمام رسیده و از رفاه بیشتری در این محلات برخوردار شوند. وی افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران بهسازی شده که ۸ سال واحد آن هنوز اقدامی انجام ندادند که اگر این تعداد به اتمام نرسد رینگ کامل نخواهد شد.

 

روانبخش دهیم خوب فرماندار گچساران تصریح کرد: از ۶ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان تنها ۳هزار واحد آن مصوبات لازم را دریافت کرده است.

 

 وی بیان کرد: از این تعداد حدود ۸۰۰ واحد هنوز به جا مانده و اقدامات لازم را انجام نداده اند. فرمانداری گچساران ادامه داد: باید با پیگیری های لازم از سوی نماینده مردم گچساران و باشت و مسئولان کشوری و استانی برای ۳ هزار واحد بعدی نیز مصوبات اجرایی لازم گرفته شود.

 

 باقری مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: افزون بر ۱۸۵ واحد مسکونی در مسیر رینگ بافت فرسوده دوگنبدان قرار داشته است.

 

وی اضافه کرد: این تعداد واحد مسکونی جهت بازگشایی رینگ از سویی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد و شهرداری دوگنبدان خریداری شده است.

 

 مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با این اقدام ارزش ملک در محلات بافت فرسوده دوگنبدان بالارفته که این برای مردم ساکنین آن منطقه بسیار ارزشمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار