مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا گفت: برداشت محصول جو از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ 31 May 2022

وحید رحیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زرعی جاری بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر کشت غلات رفته که از این میزان، ۲ هزار و۱۰۰ هکتار جو و ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به گندم است.
وی اظهار داشت: با وجود تنش آبی و کمبود بارش‌ نزولات جوی و به دلیل رسیدگی مناسب کشاورزان و مبارزه مناسب به آفت سن غلات و علف‌های هرز، پیش بینی می‌شود که از هر هکتار اراضی جو حدود ۴ هزار کیلوگرم محصول برداشت شود.
وی تصریح کرد: کار برداشت محصول گندم از ۱۵ خرداد امسال با استفاده از کمباین‌های بومی و میهمان از سایر استان‌های کشور انجام خواهد شد و از کشاورزان درخواست می‌شود تا محصول مازاد بر نیاز خود را به ۴ مرکز خرید تضمینی غلات در جنوب‌شرق تهران تحویل دهند.
مدیر جهاد کشاورزی پیشوا قیمت خرید هر کیلوگرم گندم از سوی دولت را امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود که از هر هکتار اراضی زیر کشت کندم پیشوا به طور میانگین ۵ هزار کیلوگرم محصول برداشت شود.
رحیمی با تأکید بر لزوم برداشت به موقع گندم از سوی کشاورزان گفت: محصول گندم باید به موقع و با رطوبت مورد تأئید مراکز خرید دولتی برداشت شود و در صورتی که گندم از رطوبت بالاتر از حد استاندارد برداشت گردد، این مراکز از خرید محصول امتناع می‌کنند.
شهرستان پیشوا بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت دارد.
این شهرستان با بیش از یکهزار و ۴۰۰ هکتار اراضی گلخانه‌ای، قطب تولید محصولات سبزی و صیفی استان تهران است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار