مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد معلمان را پرچمداران جهاد تبیین دانست وگفت: امروز اگر انقلاب ما چله دومش را جشن می گیرد مدیون شناخت و معرفت معلمینش هست که یا خون داده‌اند و یا در کلاس درس داستان نسل سوخته و خون شهدا را منتقل کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 05 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان بویراحمد و عشایر با حضور نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون ، مدیرکل آموزش وپرورش استان ، جانشین سپاه فتح شهرستان بویراحمد و مدیران آموزش وپرورش بویراحمد و عشایر در یاسوج برگزارشد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با تبریک هفته معلم گفت: معلم است که جهان را متحول می کند و حتی پیامبر عظیم الشان اسلام برای پیاده کردن اسلام به معلمین متوسل گردیده اند.
حسنعلی عزت خواه گفت: امام راحلمان بنیانگذار انقلاب در سال ۴۲ خطاب به شاه فرمودند: این آموزش و پرورش را به ما بدهید تا آن را اداره کنیم و این آموزش و پرورش دو سال در اختیار ما باشد اگر نتوانستیم اداره کنیم پس بگیرید امام در آن سال‌های ستمشاهی خوب می‌دانست که اگر آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشد کشور را در اختیار خواهند داشت،امام درخواست نیروی نظامی نکرد، درخواست خزانه دولت نکرد، درخواست چاه‌های نفت نکرد امام درخواست آموزش و پرورش را داشت.
وی بیان کرد: امروز به برکت قیام امام راحل و خون شهیدان، خاصه شهدای عرصه تعلیم و تربیت و متفکر کم نظیر، فیلسوف عارف،مطهر اندیشه ها، شهید مطهری،آموزش و پرورشی قوی،تحلیلگر،نخبه پرور و تمدن‌ساز داریم.
عزت خواه با بیان اینکه سعادت و شقاوت یک جامعه به معلمان آن کشور وابسته‌است خاطرنشان کرد: معلم است که می تواند دانش آموز را در معبد مدرسه به اعلی علیین اوج دهد و هم اوست که می‌تواند او را به درجه نازل «اسفل السافلین» سقوط دهد.

 

تجلیل از ۷۱ معلم نمونه شهرستان بویراحمد

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ،معلمان را سرداران سپاه پیشرفت، علمداران جهاد تبیین و شهید مطهری را نماد معلم راستین ذکر کرد وگفت: شهید مطهری به ما آموخت که چگونه بیاموزیم،عالم شویم و متخلق به اخلاق اسلامی شویم و از خود بگذریم و برای درمان هر بیماریی که روح و روان جامعه را آزار می‌دهد آن بیماری را بشناسیم و برای درمان آن داروی لازم را تجویز کنیم.
وی به ویگی های شهید مطهری اشاره کرد وگفت: مطهری مردی با شهامت، آزادمرد و با غیرت دینی بود و برای اسلام می جوشید و می خروشید.
عزت خواه با بیان اینکه معلم باید پاسخگوی جامعه اش باشد گفت: معلم باید متناسب با مقتضیات زمان تصمیم بگیرد ، زمان شناس باشد همان گونه که یکی از ویژگی‌های مهم شهید مطهری زمان شناس بودن ایشان بوده است.
وی، راز ماندگاری هر انقلابی را در اعمال آموزگاران و معلمین هر انقلاب دانست وگفت: امروز اگر انقلاب ما چله دومش را جشن می گیرد مدیون شناخت و معرفت معلمینش هست که یا خون داده‌اند و یا در کلاس درس داستان نسل سوخته و خون شهدا را منتقل کرده‌اند.

تجلیل از ۷۱ معلم نمونه شهرستان بویراحمد

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد خطاب به معلمین گفت: امروز پرچمداران جهاد تبیین شما معلمین هستید که با آگاهی و روشنگری می توانید ادامه دهنده راه انقلاب و نظام و شهدا بالاخص ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید معلم ،خاصه شهیدان مطهری رجایی و باهنر باشید.
عزت خواه در پایان با تبریک به منتخبین نمونه گفت: روز معلم یعنی تجدید بیعت با ارزش ها،خوبی ها،انقلاب و امامین انقلاب،روزی که شما به جامعه ثابت کنید که راه مطهری ها و رجایی ها و باهنر ها به بن‌بست ختم نخواهد شد.
در پایان این آیین 71 نفر از معلمان نمونه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد وعشایر با اهدء لوح سپاس تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار