سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:در پی قرارداد با پیمانکار عملیات مرمتی سرای صندوق‌سازها در بازار تاریخی اراک آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ 01 May 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محسن کریمی با اشاره به مرمت نقاط حادثه‌خیز و خطر‌آفرین بازار تاریخی اراک، رقم اعتبار اختصاص یافته به عملیات مرمتی سرای صندوق‌سازها را حدود ۵ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال اعلام کرد.
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: این عملیات شامل مرمت بام و مرمت تاق آسیب دیده سرا و همچنین اجرای پوشش بام و طاق‌های آسیب‌دیده و بام‌سازی است که با نظارت اداره کل در تمام مراحل اجرایی خواهد شد.
او با بیان اینکه مجموعه تاریخی بازار تاریخی اراک در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است افزود: سال گذشته موضوع احیا و مرمت این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و بخشی از سرا‌های دارای اولویت مشمول مرمت شد و این رویه در سال جاری هم ادامه دارد.
کریمی تاکید کرد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه این مجموعه تاریخی دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سرا‌ها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص است اضافه کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازار‌های ایران محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار