هزینه گندم و کلزا در مراکز خریدِ تضمینی یک هفته پس از تحویل محصولات به حساب بهره برداران واریز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 28 April 2022

به گزارش تابناک کهکیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی این استان در حاشیه بازدید از کارخانه آرد و سیلوی گچساران گفت: ۹ مرکز خرید تضمینی گندم و سه مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در مناطق مختلف این استان راه اندازی شده است.

 

ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه کشاورزان برای فروش محصولات دغدغه ای نداشته باشند، از بهره بردارانی که قصد فروش محصولات خود به دولت را دارند خواست؛ مشخصات و شماره حساب خود را در سامانه خرید تضمینی وارد کنند تا روند پرداخت مطالبات آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی اضافه کرد: امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از بهره برداران خریداری می شود و همچنین به ازای هر کیلوگرم گندم هزار تومان به صورت تشویقی به کشاورزان پرداخت می شود.

 

صداقت کیش ادامه داد: همچنین هر کیلوگرم کلزا نیز به قیمت ۱۵ هزار تومان از بهره برداران خریداری می شود.

 

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۱۳ تن و ۸۵۰ کیلوگرم گندم و ۵۰ تن کلزا از بهره برداران استان خریداری شده است.

 

وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای اولیه و با  توجه به کم بارشی های سال زراعی جاری ۳۷ هزار تن گندم و ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان خرید تضمینی خواهیم داشت.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ خرید تضمینی گندم امسال نسبت به پارسال ۲ برابر شده و قیمت خرید تضمینی کلزا نیز نسبت به سال قبل هر کیلو، چهار هزار تومان افزایش یافته است.

 

صداقت کیش تاکید کرد:  پارسال هر کیلوگرم گندم کمتر از پنج هزار و ۵۰۰ تومان و دانه های روغنی کلزا  ۱۱ هزار تومان از بهره برداران خریداری شد.

 

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

 

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار