عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عبادت بدون ولایت، پذیرفتنی نخواهد بود و در دل امتحانات سخت اگر کنار امام علی (ع) و امام زمان (عج) باشیم در این صورت مسیر را می‌توانیم به درستی تشخیص دهیم.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 22 April 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: از دستورات شب قدر متوسل شدن به ائمه معصومین (ع) و شفیع قرار دادن آنها نزد خداوند است و در شب قدر می‌بایست توجه ویژه ای به امام زمان (عج) داشته باشیم و بر معرفت خود نسبت به آن حضرت بیفزاییم.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در حدود ۴ سال و ۹ ماه در مسند حکومت بودند ابراز داشت: در این مدت بیش از دو ماه حضرت درگیر سه جنگ بزرگ از جمله صفین، نهروان و جمل و مابقی این مدت نیز در حال مقابله با انواع توطئه‌های معاویه بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این دوره معاویه انواع ناامنی‌ها و توطئه‌ها را در بلاد اسلامی ایجاد کرد که از این دوران به نام دوران غارت نام می‌برند.

آیت الله میرباقری افزود: این دوران آنقدر بر حضرت سخت گذشت که ایشان دعا می‌کردند که زودتر از این دنیا بروند و شرایط به گونه‌ای بود که در ۷۰ هزار منبر خطبا در ابتدای سخنرانی خود امیرالمومنین (ع) را لعن می‌کردند و اگر امام جمعه این کار را فراموش می‌کرد قضای آن را به جا می‌آورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در خصوص اعراف روایت‌های زیادی بیان شده ادامه داد: برخی روایات می‌گوید که آنان پیامبران و معصومین و صالحان هستند و روایاتی دیگر نیز می‌گوید آنها کسانی هستند که اعمال خوب و بدشان مساوی است یا گنهکارانی هستند که اعمال نیکی نیز داشته‌اند.

وی گفت: امام آن کسانی که تحت سرپرستی شان هستند را به عنوان مومن و شیعیان خودشان می‌شناسند و ما هم امام مان را به عنوان ولی خودمان می‌شناسیم که ولایتش همان ولایت خداست و در حقیقت واسطه ولایت الله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: در صحنه قیامت منادی از باطن عرش خدا صدا می‌زند و چراغ محشر در حقیقت نور امام است و هر کسی به سمت اهل خود می‌رود چرا که این امر عادلانه است و در صحنه محشر همه انبیا پیروان خود را به رسول لله (ص) ارجاع می‌دهند.

آیت الله میرباقری بیان داشت: امروز دستگاه‌هایی برای فحشا و گناه درست شده که متاسفانه باعث آلوده شدن جوانان خواهد شد هر چند کسی دوست ندارد سمت گناه برود.

وی گفت: کسانی که مجاهدت می‌کنند راه برای آنها گشوده می‌شود و شیاطین راهی برای رسیدن به آنها نخواهند داشت و اگر اهل مجاهدت باشیم فتنه‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اسم محسنین که از اسامی امیرالمؤمنین (ع) است، اشاره کرد و گفت: امام علی محسن اصلی است و باید توجه داشت که عبادات بدون ولایت پذیرفتنی نخواهد بود و در دل امتحانات سخت اگر کنار امام علی (ع) و امام زمان (عج) باشیم در این صورت مسیر را می‌توانیم به درستی تشخیص دهیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار