رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان همدان:
رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: شاخص های مکانیزاسیون استان در وضعیت خوبی است.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 18 April 2022
به گزارش تابناک همدان، مهدی جهانگیری صالح رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: از طریق برنامه های بالا دستی برای توسعه مکانیزاسیون یا ارزیابی توسعه مکانیزاسیون کشور در هر منطقه ۲ شاخص معرفی کرده اند، که عبارتند از:۱ –شاخص مکانیزاسیون که اسب بخار در هکتار است و ۲ -درجه مکانیزاسیون  که در استان همدان شاخص مکانیزاسیون ۲.۱۲ اسب بخار در هکتار است و خوشبختانه ما وضعیت خوبی داریم.
 
وی ادامه داد: یعنی ناوگان نیروی محرکه شامل تراکتور و کمباین در استان همدان از سطح مطلوب و استانداردی برخوردار است.
 
این مقام مسئول اشاره کرد: مشکلی که در استان داریم حدود ۵۰ درصد از دستگاه‌ها فرسوده است و عمر بالای ۱۳ سال دارد و نیازمند جایگزینی آن‌ها هستیم.
 
جهانگیری صالح در خصوص شاخص دوم بیان کرد: شاخص دوم درجه مکانیزاسیون است که برحسب درصد است و بیانگر این است که چند درصد از اراضی استان بصورت مکانیزه کار کشاورزی انجام می‌شود. این عدد در زراعت بالای ۹۰ درصد است و کلیه اراضی زراعی بصورت مکانیزه انجام می‌شود.
 
رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: این عدد در باغات مقداری پایین است و یکی از دلایل آن قدیمی بودن باغ‌های استان است که امکان تردد ماشین الات کشاوررزی وجود ندارد. دومین دلیل تطابق یا عدم بومی سازی دستگاه‌هایی است که در باغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال امید واریم دستگاه‌هایی متناسب با باغات طراحی و مورد استفاده قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار