امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار دولت و مسئولان قرار گیرد و پروژه‌های ناتمام هر چه زودتر تکمیل و بهره‌برداری شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 15 April 2022
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار دولت و مسئولان قرار گیرد و پروژه‌های ناتمام هر چه زودتر تکمیل و بهره‌برداری شود.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه‌شنبه گذشته در دیدار با مسئولان کشور بر توسعه زیر ساخت‌های کشور تاکید کردند که این موضوع در استان همدان نیز باید اجرایی شود.

وی اظهار داشت: در چند ماه گذشته دولت موفقیت‌های خوبی را در حوزه فروش نفت به دست آورده و مردم باید آثار این افزایش درآمد‌ها را ببینند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: فروش نفت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است که دولت باید بخش زیادی از آن را برای تسویه بدهی‌های دولت گذشته هزینه کند. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود درآمد‌های مناسب از حوزه فروش نفت هنوز با افزایش قیمت مواجه هستیم و از دولت می‌خواهیم کنترل اساسی در حوزه تنظیم بازار صورت گیرد.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: مسئولان در سال ۱۴۰۱ باید برای توسعه زیرساخت‌ها اقدام کنند؛ ما در استان و شهر همدان مشکلاتی در حوزه زیر ساخت‌ها داریم که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید این مشکلات حل شود.

وی افزود: مشکلات کم آبی، نخستین اولویت زیرساختی همدان است که با این شرایط به احتمال فراوان در تابستان امسال مشکل قطعی آب خواهیم داشت و همه برای حل مشکل باید کمک کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه انتقال آب از سد تالوار از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان همدان است، اظهار داشت: این طرح بیش از ۱۶ سال هنوز بهره‌برداری نشده و تکمیل آن در سال جاری باید اولویت نخست استان باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار همدان، دولت سیزدهم ۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص داد و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای بهره برداری از این طرح نیاز است تا امسال بهره برداری شود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: با بهره برداری از این طرح، نزدیک به ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب سد تالوار به استان انتقال می‌یابد و بخش زیادی از مشکلات کم آبی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: استاندار همدان وعده داده است که این طرح امسال پس از ۱۶ سال بهره‌برداری شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ساخت ایستگاه راه آهن همدان، دیگر طرح زیرساختی مهم استان است، خاطرنشان کرد: برای ساخت بیمارستان اکباتان چند صد میلیارد تومان هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن نیاز است که در پاییز سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی را دیگر طرح مهم استان همدان عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان، در مرحله جانمایی قرار دارد که باید زمین آن در منطقه‌ای مناسب انتخاب و عملیات اجرایی آن، آغاز شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه همه این پروژه‌ها به اشتغالزایی گره خورده است، تصریح کرد: مرکز جامع سرطان از قطب‌های درمانی استان همدان است که برای ساخت آن ۴۰ میلیارد توسط بنیادخیریه فرشچیان کمک شده و ۲۰۰ میلیارد تومان هم دولت باید کمک کند تا فاز ۲ و سه آن بهره برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و اجرای طرح پتروشیمی ابن سینا هفت هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که کمک تاثیرگذاری به حوزه اشتغال استان می‌کند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: منطقه ویژه فناوری‌های برتر با فعالیت در حوزه تولید دانش بنیان، یکی از مراکز اقتصادی استان می‌تواند باشد و تکمیل آن از مطالبات مردم همدان است که در دسته زیر ساخت‌ها محسوب می‌شود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: کلنگ کنار گذر همدان به طول ۲۲ کیلومتر سال ۱۳۸۹ به زمین خورده که برای بهره برداری از آن ۱۰ کیلومتر باقی مانده بیش از ۶۰ میلیارد تومان نیاز است؛ بهره برداری از این طرح مشکلات زیادی از حجم ترافیک غرب کشور را حل می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه باید زیرساخت‌ها اصلاح شود، افزود: مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تا پایان سال از طریق همین تریبون گزارش دهند که چه اقداماتی در این رابطه صورت گرفته است.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: همدان یکی از گران‌ترین شهر‌ها در حوزه مسکن است که اجرای طرح نهضت ملی مسکن نقش موثری در کاهش قیمت مسکن در این شهر دارد.

امام جمعه همدان با گرامیداشت فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: یکی از مصادیق بی تقوایی تمرکز بر روی نقاط ضعف و همچنین تکذیب نقاط ضعف است به طوری که انکار واقعیات جامعه مصداق بی تقوایی است.

وی با بیان اینکه ندیدن رشد و توسعه‌ها در زمینه‌های مختلف هم بی تقوایی محسوب می‌شود، ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه باید با دعوت به تقوای الهی نمازگزاران را به قضاوت‌های عادلانه هدایت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در طول تاریخ همه پیامبران دشمن داشتند، اکنون نیز دشمنان با روایت‌های غیر واقعی با انقلاب اسلامی مقابله می‌کنند. 

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در طول ۴۳ سال گذشته هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی مورد هجمه دشمنان نبوده است، اظهار داشت: دشمن با بیش از ۲ هزار شبکه ماهواره‌ای، ۵۰ هزار اکانت توییتری، بیش از یک میلیارد پست اینستاگرامی و در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب به دنبال تولید محتوا علیه انقلاب مردمی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امروز دستگاه رسانه‌ای دشمن با تبلیغات علیه دستاورد‌های نظام با تمام قدرت در کار است و مردم باید هوشیار باشند.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: در فضا‌های رسانه‌ای و غفلت‌هایی که به وجود می‌آید یادمان نرود که پیامبران ما را به عبودیت الهی دعوت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار