مهم است که در طول ماه رمضان و دوران روزه داری سالم بمانید و سیستم ایمنی قوی داشته باشید، چراکه کووید-۱۹ هنوز یک تهدید محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 13 April 2022
مهم است که در طول ماه رمضان و دوران روزه داری سالم بمانید و سیستم ایمنی قوی داشته باشید، چراکه کووید-۱۹ هنوز یک تهدید محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، در اینجا چند راهکار وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از سلامت خانواده خود در هنگام روزه داری در ماه رمضان انجام دهید.

عادات سالم سحری

مطمئن شوید که غذا‌های حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج، میوه‌ها، آجیل، ارزن، گندم و ... را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین می‌توانید غذا‌های غنی از فیبر و پروتئین مصرف کنید.
هرگز وعده سحری را حذف نکنید، زیرا به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند و شما را برای روزه داری در تمام روز پرانرژی نگه می‌دارد.

عادات سالم افطار

از پرخوری بپرهیزید و روزه خود را با خرما، میوه و آب افطار کنید. می‌توانید اسموتی و سپس آب گوشت یا سبزیجات بنوشید. سعی کنید در وعده‌های کوچک گوشت، کباب و بریانی بخورید.

هیدراته بمانید

قبل از خواب باید از نوشیدن آب زیاد خودداری کنید، زیرا ممکن است به کلیه‌های شما فشار وارد کند و باعث ایجاد احساس نفخ شود و در نتیجه مراجعه مکرر به توالت خواب شما مختل می‌کند.

خوب بخوابید

غذا خوردن را حداقل دو ساعت قبل از زمان خوابتان تمام کنید. از خوردن غذا‌های حاوی چربی و کالری بالا قبل از خواب خودداری کنید، زیرا هضم آن‌ها زمان می‌برد و باعث ناراحتی معده می‌شود.

از قند و چربی اضافی خودداری کنید

از خوردن غذا‌های مملواز شکر و کره اضافی مانند شیرینی ها، کلوچه ها، غذا‌های سرخ شده پرهیز کنید.
با استفاده از روش‌هایی مانند پخت، کباب کردن، تفت دادن و ... می‌توانید غذا‌ها را با روغن کمتری تهیه کنید.

از مصرف نمک زیاد خودداری کنید

مصرف زیاد نمک می‌تواند منجر به از دست دادن آب و کم آبی بدن شود.‌
می‌توانید به جای نمک از سبزیجات تازه برای خوش طعم شدن غذا‌های خود استفاده کنید.

از نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید

نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه و نوشیدنی‌های سرد می‌توانند باعث تکرر ادرار و در نتیجه از دست دادن نمک و آب اضافی بدن شما شوند. این نوشیدنی‌ها می‌تواند شما را دچار کم آبی و کم انرژی بدن شما را کاهش دهد.

منبع: شفقنا و به نقل از thequint
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار