برداشت گندم از سطح ۴۳۸ هزار هکتار از زمین‌های آبی و دیم خوزستان از روز چهارشنبه آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ 13 April 2022

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: از این میزان سطح زیرکشت گندم ۳۵۸ هزار هکتار آبی و بقیه دیم هستند.
تورج نوروزی با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت ۲ محصول گندم و کلزا در خوزستان به کار گرفته می‌شود پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۲۵۰هزار تن گندم برداشت شود که از این میزان حدود یک میلیون تن به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.
وی گفت: برداشت گندم هم اکنون در مناطق جنوبی خوزستان شروع شده و به تدریج به مناطق جنوب شرقی، مرکز و غرب و سپس به مناطق شمالی و شمال شرق استان کشیده خواهد شد.

 

فعال شدن ۱۰۶ مرکز خرید تضمینی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه ۱۰۶ مرکز خرید تضمینی گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان و شبکه تعاون روستایی به عنوان مباشر فعال شده افزود: برداشت گندم درخوزستان تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.
سال زراعی گذشته در مجموع ۱.۱میلیون تن گندم از کشاورزان گندمکار خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شد ولی در سال زراعی جاری به دلیل شدت خشکسالی و کاهش بارندگی به ویژه در فصل پاییز و بهار، تولید گندم در خوزستان کاهش خواهد یافت.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فرآورده‌های دامی و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، رتبه نخست را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار