کد خبر: ۱۰۳۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 07 April 2022

روزگار غریبی است و آن جوانی که برای جنایت اخیر در حرم دستگیر شده، بدبختی است که بدون شک آلت دست دستگاهی دیگر است و‌ای بسا که این کار مقدمه رویدادی است که لطمه‌های بزرگ به بی‌پناهان افغان و بیگناهان ایرانی خواهد زد تا برنامه یا هدف و منافعی دیگر تأمین شود که هیچ معلوم نیست سر نخ آن در دست کدام دولت و سیستم جنایتکاری است.

به گزارش تابناک همدان، در یادداشتی در روزنامه اطلاعات به قلم سیدمسعود رضوی آمده است: «روز دوشنبه همین هفته یادداشتی با عنوان «پیوند‌ها و ترفندها» در همین صفحه به قلم نگارنده به چاپ رسید که در آن به اجمال و اختصار گفتیم که در ارتباط با برادران و خواهران مهاجر افغانستانی توطئه‌ای در حال شکل‌گیری است. دلایل روشن بود و تجربه نشان می‌دهد بار‌ها این علل و مقدمات برای نتایجی شوم طراحی می‌شود.

در این مورد زمینه‌سازی و مقدمه‌چینی گسترده‌ای با انتشار چند مطلب مجعول و سراپا دروغ همراه با تصاویر و فیلم‌هایی از ایاب‌وذهاب کارگران و بی‌پناهان آن کشور که در پی کار و زندگی یا تردد و رفت‌وآمد بودند، به شکل غیر منطقی و یکباره در همه جا در تمام شبکه‌ها و دستگاه‌های ارتباط جمعی، نشر و بازنشر شد.

زیرنویس تصاویر و فیلم‌های مزبور هم عجیب بود و دلالت بر هجوم طالبان و سربازان آن جماعت و حکومت بدون خانواده برای تغییر بافت جمعیت ایران داشت و کذا و کذا مشتی از همین لاطائلات به خورد مخاطبان داده شده بود.

به نظر می‌رسد کسانی در خارج یا داخل ایران با پیماش افکار عامه و رصدکردن حساسیت‌های اجتماعی قصد و نیتی پلید دارند و نشان به این نشان که اندکی پس از نشر وسیع آن مطالب، یکباره دیروز در حرم سیدنا ثامن‌الائمه امام رضا (ع)، جوانی افغان با چاقو به سه روحانی حمله کرده، یکی را می‌کشد و دو تن را زخمی کرده است.

در آن مکان امن که مردم به پناه آمده، از برای عبادت، کسب رضایت خواطر، استیفای زهد و آرامش نفوس اجتماع می‌کنند، در ماه رمضان، چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟

اساساً چنین سابقه‌ای در آن بارگاه و صحن بسیار نادر بوده و به این شکل که روی داد، هیچگاه نبوده، تاریخ رویاروی ماست. خشونت‌ها غالباً دولتی و در ضمن سیاست رخ داده و دو - سه مورد است، یکی وقتی که لشکر جنایتکار روس بدانجا حمله کردند و حتی گنبد و ضریح امام عزیز را به توپ بسته و تخریب کردند و یکبار هم نظامیان نابخرد دوران پهلوی اول مسجد گوهرشاد را به خون زوار و عزاداران خضاب کردند. اما جز آن حتی دعوا و درگیری لفظی هم به احترام آن حضرت و آن مقام دیده و شنیده نمی‌شود.

بی‌شک حرم رضوی بزرگ‌ترین معبد زنده و زائرپذیر جهان است که در تمام اوقات لبریز از عابدان و علاقمندان است؛ جایی که نهایت هنر و زیبایی و بزرگی و عظمت مکان دینی را متمرکز ساخته و تمام اجزای هنر قدسی را متمرکز ساخته و به معرض نمایش نهاده است جمال و جلالی دارد که نام ملکشاه سلجوقی و شاهرخ و بایسنقر و گوهرشادخاتون و شاه‌اسماعیل و شاه‌عباس و الله‌وردیخان و شمار زیادی از دیگر سلاطین و بزرگان صفوی و زند و قاجار و بعد از آنان تا امروز، خادمانه بر زیبایی و جلالتش افزوده‌اند.

این مقدمات گفته شد تا بدانیم و بدانند کسانی که بدین خطه و قطعه بی‌همال لطمه‌ای مادی یا معنوی وارد کنند چه ستمی در حق خود و دیگران روا می‌دارند. یک بار گروهی کوردل در اوان انقلاب بمبی گذاشتند و کاری شنیع کردند که خاک بر سرشان باد! اینک رسوا هستند و در دنیا کسی پشیزی برایشان ارزش قائل نیست.‌ای بسا که باز هم همان کارگردانان خبیث مافیایی و آدمکش در پی مقاصد دیگری باشند!

روزگار غریبی است و آن جوانی که برای جنایت اخیر در حرم دستگیر شده، بدبختی است که بدون شک آلت دست دستگاهی دیگر است و‌ای بسا که این کار مقدمه رویدادی است که لطمه‌های بزرگ به بی‌پناهان افغان و بیگناهان ایرانی خواهد زد تا برنامه یا هدف و منافعی دیگر تأمین شود که هیچ معلوم نیست سر نخ آن در دست کدام دولت و سیستم جنایتکاری است.

باور نکنید و بنده هم باور ندارم بعد از آن تبلیغات یکباره و یکسویه در شبکه‌های مجازی، بی‌دلیل و بی‌ارتباط، چنین جنایت فجیع و واقعه موحشی رخ داده باشد.

دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران باید بدون حاشیه و تبلیغات به حقایق دست یابند و مردم را نیز آگاه و آماده کنند. اما عجالتاً اوضاع به‌هم‌ریخته پاکستان و اداره امنیت ارتش آن، جناح تندروی طالبان و برخی گروه‌های جهادی در افغانستان، سلفی‌ها و نوکران شیوخ جنوب ایران و تمام مخالفان امنیت و توسعه در ایران ممکن است در حال نقشه‌چینی برای ایجاد حادثه و واهمه‌ای باشند تا از امنیت ایران و عادی‌سازی روابط با جهان و امضای تفاهم برجام جلوگیری کنند. آنان به‌خوبی می‌دانند یک ایران بدون معارض و امن و مرتبط با جهان چه امپراطوری و قدرت عظیمی است.

اما فراموش نشود که دولت صهیونیستی نیز در این گونه سناریو‌های کثیف و ایجاد اختلافات مذهبی و قومی، درازدست است و سابقه‌ای طولانی دارد. پس هشدار! که مبادا مهاجران و پارسی‌زبانان همسایه که بر خلاف همه کشور‌ها در ایرانِ ما، احساس امنیت نسبی دارند و از بیم جان و آزار متعصبان به ما پناه آورده‌اند، مورد تعدی و حتی بی‌احترامی و وهن قرار گیرند. امام رضا (ع) ضامن و پناه بی‌پناهان است و ما این صفت کریمه را از آن امام و آموزگار آموخته‌ایم. والسلام.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار