معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: تاکنون شش هزار و ۸۰۰ طلبه برای تبلیغ در ماه رمضان حکم گرفتند، که از این تعداد حدود پنج‌هزار تَن مربوط به مبلغان و شاغلان تحصیل در حوزه علمیه قم می‌باشند.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 05 April 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد گفت: بقیه این طلبه‌ها برای شعبه‌های حوزه علمیه در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، تهران و سیستان‌وبلوچستان هستند.

وی گفت: احتمالا آمار مبلغان اعزامی تا پایان رمضان به حدود هشت هزار تَن ارتقا پیدا کند.

 معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه این تعداد شامل گروه‌های مبلغ جهادی و تبلیغی، ملبغان انفرادی و مبلغان نخبه و استادان حوزه است گفت: ۲۳۰ تَن از این مجموعه، استادان حوزه هستند که در قالب مبلغان نخبه قرار می‌گیرند.

روستا آزاد با اینکه این تعداد مبلغ در ماه رمضان امسال تا رسیدن به تعداد مبلغانی که قبل از شیوع کرونا اعزام می‌شدند خیلی فاصله دارد گفت: ما قبل از کرونا در ماه محرم ۱۲ هزار حکم اعزام، و در ماه رمضان نیز حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ اعزام داشتیم، که در دوران این بیماری به حدود هفت هزار تَن کاهش پیدا کرده بود.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه فعالیت‌های سنتی تبلیغ مانند برپایی نماز‌های جماعت و جلسه‌های قرآن و همچنین فعالیت‌های مددکاری فرهنگی و اجتماعی و مشاوره و همچنین فعالیت‌های جهای و عمرانی سه شاخص مهم برنامه‌های تبلیغی مبلغان ماه رمضان است گفت: برنامه‌های تبلیغی این ماه، مطابق با اطلس اجتماعی مناطق، که بر اساس مسائل و چالش‌های فرهنگی هر منطقه تهیه شده، صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سید حامد شریعتمداری گفت: بیش از ۱۵ هزار رکورد و اطلاعات ضبط شده در رابطه با فراوانی مسائل مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی، سیاسی و اقتصادی استخراج شده که به صورت استانی قابل دسترسی و نمایش برای فعالان فرهنگی است.

وی گفت: در حقیقت یک نظام‌واره مسائلی است که از نظام مسائل یونسکو و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مقاله‌هایی از این دست تشکیل شده و به عنوان نمونه در آن معضلاتی از قبیل مهاجرفرستی و مهاجرپذیری، اباهه‌گری و دوری از برخی مسائل شرعی مانند پوشش‌های خاص و موسیقی‌های مبتذل که در برخی مناطق پررنگ بوده، آمده است.

او گفت: معضل‌هایی مانند اعتیاد، طلاق و فقر نیز به صورت یکپارچه به عنوان مسائلی اصلی گزارش شده است.

شریعتمداری در بخشی از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در ۱۳ بوستان قم، با همکاری قرارگاه ۱۹ دی گفت: این فعالیت‌های تبلیغی با ویژه برنامه‌های قرآنی و شاد و به صورت جُنگ مانند است که از ابتدای تعطیلات نوروز آغاز شده و در ماه رمضان نیز انجام، و تا پایان شهریورماه هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: هدف از این برنامه‌ها، توجه ویژه به بوستان‌ها، آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف قرآنی و اهل بیت، آموزش غیرمستقیم از طریق بازی و برنامه‌های با نشاط و فعال‌سازی محیط‌های متنوع فرهنگی شهر است.

رئیس گروه تولید محتوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با اشاره به ره توشه پیش‌بینی شده برای مبلغان ماه رمضان گفت: مسائل مربوط به خانواده از جمله حقوق والدین در صحیفه سجادیه، وظایف والدین در تربیت فرزندان، خداباوری و استحکام خانواده و راه‌های تقویت وفاداری در خانواده و الگوسازی برای زنان و دختران، محتوای این ره توشه را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام مصطفی آزادیان گفت: همچنین ره توشه تبلیغی نیز مختص مبلغان اعزامی به مناطق اهل سنت در نظر گرفته شده که نگاهی به زندگی فاطمه (س) در منابع اهل سنت و جایگاه اخلاق در سیره پیامبر (ص) که یکی از اصول مورد اعتقاد همه مذاهب اسلامی است، از جمله آن می‌باشد.

او گفت: در کنار معارف اسلامی، ارزش‌های دینی و اخلاقی سعی می‌کنیم، نگاهی نیز به مسائل روز جامعه از جمله راهکار‌هایی برای پیشگیری از اعتیاد، قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی و همچنین مباحث اجتماعی مانند نزاع و درگیری و کنترل خشم و غضب و برخی موضوع‌های سیاسی از قبیل جهاد تبیین داشته باشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار