آیت الله سید محمدمهدی میرباقری گفتاری درباره دوران امامت حضرت مهدی (ع) بیان کرده اند.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 18 March 2022
آیت الله سید محمدمهدی میرباقری گفتاری درباره دوران امامت حضرت مهدی (ع) بیان کرده اند.

به گزارش تابناک همدان،  آیت الله میر باقری درباره ویژگی این دوران گفتند:یکی از امتحاناتی که برای شیعه با شهادت امام حسن عسکری (ع) اتفاق افتاد و امتحان بسیار مهمی هم بود، غیبت امام معصوم بود. این زمان یک دوره جدیدی از امتحانات بود که برای جامعه مومنین پیش آمد، در واقع ائمه پیشین زمینه را برای این امر مهم آماده کرده بودند. امام هادی و امام عسگری علیهم السلام در اردوگاه نظامی بودند و ارتباطشان با شیعیان مشکل بود، اما در عین حال گسترده‌ترین شبکه هدایت شیعیان در دوران این بزرگواران بود، لذا با حضور کمرنگی که در بین شیعیان داشتند در واقع جامعه شیعه را برای این مهم آماده کردند..

یکی از حوادث دوران امام زمان همان اتفاقی است که در دوران حضرت نوح (ع) بود که برخی از مردم خسته شدند و عده‌ای ماندند، اما در درون منافق شدند و عده کمی مومن ماندند وقتی مردن خالص جداشدند و دیگر دنبال فتوحات نبودند، آن هنگام پیروزی فرا میرسد و عصر غیبت نیزاینگونه است.

یکی از آفات این دوران بی مسولیت شدن و بی تفاوت شدن نسبت به امام زمان است و اینکه بگوییم خیلی این زمان غیبت طولانی شده در حالیکه حضرت موسی نیز به یاران خود گفت من سی روز میروم ووقتی ده روز بیشتر شد مردمان گوساله پرست شدند، اما توجه نکردند که حضرت موسی گفته است برمیگردم، اما ان‌ها نا امید شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار