معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام کرد: با واگذاری یکهزار و ۱۰۰ انشعاب جدید در سال جاری، ۹۰ درصد مشترکان جنوب تهران از خدمات و مزایای شبکه سراسری فاضلاب بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 13 March 2022

به گزارش تابناک تهران،فرشاد صبحی روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: از زمان اجرای طرح توسعه فاضلاب تهران تا نیمه نخست اسفندماه ۱۴۰۰، بیش از یکهزار و ۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، انتقال، تصفیه و دفع فاضلاب در مناطق جنوبی تهران اجرا شده است و بیش از ۲۰۰ هزار مشترک در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۹ و۲۰ شهرداری تهران به شبکه سراسری فاضلاب متصل و از مزایای این طرح بزرگ زیست محیطی بهره مند شدند.

وی با اشاره به پیشگامی آبفای منطقه ۶ تهران در اجرای طرح های توسعه فاضلاب استان تهران و بهرمندی ۹۰ درصد مشترکان جنوب پایتخت از خدمات شبکه سراسری فاضلاب، هزینه اجرای طرح توسعه و بازسازی شبکه فاضلاب در سال جاری را بیش از یکصد میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در ادامه روند خدمات رسانی به مشترکان جنوب تهران، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه گذشته بیش از سه هزار متر شبکه فاضلاب در سطح منطقه توسعه و بازسازی شد و یکهزار و یکصد مشترک جدید به شبکه فاضلاب پیوستند و زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار گرفتند.
این مسئول پوشش کلی شبکه فاضلاب در مناطق زیر پوشش آبفای منطقه ۶ تهران را با توجه به پیوستن چندین شهر و روستای جنوب استان تهران و شهرستان ری به این شرکت را نزدیک به ۷۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: توسعه شبکه فاضلاب در جنوب تهران با روند خوب و قابل قبولی اجرایی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن زمینه های اجرای این طرح در دیگر مناطق جنوبی استان تهران و شهرهای زیر پوشش، شاهد بهره مندی همه مشترکان آبفای منطقه ۶ تهران از خدمات و مزایای شبکه سراسری فاضلاب باشند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب تهران در پایان با توجه به در پیش بودن روزهای پایان سال و خانه تکانی در استقبال از بهار، لزوم صرفه جویی در مصرف را به مشترکان یادآور شد.

صبحی یادآور شد: سالجاری از کم بارش ترین سال ها در چند دهه اخیر بوده است و با کاهش شدید منابع آبی رو برو هستیم، از همین رو از مشترکان تقاضا داریم که مصارف خود را مدیریت و از شستشوی فرش یا سایر لوازم منزل با آب آشامیدنی خودداری کنند تا ضمن جلوگیری از مصرف بی رویه و هدر رفت، از تبدیل هزاران لیتر مایع حیات به فاضلاب جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار