رئیس هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه توزیع نهاده های دامی توسط جهاد کشاورزی قم، گفت: برای تامین نهاده‌های دامی سال آینده برنامه‌ریزی مطلوبی در دستور کار است تا مشکل دامداران تکرار نشود.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 13 March 2022

به گزارش تابناک قم، پیمان عالمی در مورد تامین نهاده‌های دامی استان قم گفت: امسال با توجه به خشکسالی قم و خشک بودن مراتع، سال سختی را در تامین نهاده های دامی بخصوص علوفه دام‌های سبک تجربه کردیم.

وی گفت: در این دوره قیمت علوفه افزایش زیادی داشت و با توجه به عدم افزایش نسبی قیمت دام، دامداران متضرر شدند. همچنین محصولات کشاورزان تحت الشعاع بحث خشکسالی بود و در بحث توزیع و میزان نهاده به دامداران هم شرایط خوبی نداشتیم.

عالمی تاکید داشت: به منظور ایجاد نظم در توزیع نهاده‌ها، سازمان جهاد کشاورزی استان قم سامانه‌ای را راه‌اندازی کرد که در این سامانه موارد مورد نیاز دامداران احصا شده و آنها می‌توانند کنستانتره مورد نیاز را از طریق این سامانه به میزان مورد نیاز و سهمیه‌ای که برایشان مشخص شده برای دام‌های سبک در روز به میزان 400 گرم و برای گوساله پروار 4 کیلو سفارش داده و دریافت کنند.

وی در مورد تامین نهاده دامی گاوهای شیری گفت: گاوداری‌های شیری نیز طلب خود را طی ماه‌های گذشته دریافت کرده‌اند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و مقطعی نباشد. قطعا ما نجات دامداران از مشکلات و حل موضوع را وابسته به این روش نمی‌دانیم بلکه باید یک شرایط مناسبی برای عرضه تامین نهاده در فضای آزاد به وجود بیاید.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات دامداران و حاشیه سودشان را در قیمت فروش آنها ببینیم، گفت: ما با اینکه دولت با ارز 4200 تومانی بخواهد نهاده‌ها را تامین کند و به این شکل به دامداران بدهد، مخالفیم  ولی راهی که امروزه برای توزیع و تامین نهاده ها با ارز 4200 تومان توسط سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، روند بهتری است.

وی افزود: ما در جریان این هستیم که وزارت جهاد کشاورزی در تامین ارز 4200 تومانی دچار چالش و مشکل بوده است و محدودیت‌هایی در توزیع نهاده‌ها داشتند. البته که ما در استان قم شرایط بهتری داریم اما امیدواریم مشکلات موجود نیز رفع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار