معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از افزایش تعداد آمار جان باختگان زائران این استان در فاجعه منا و به تعداد ۵۱ نفر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 29 September 2015
محمد حسن واحدی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تعداد جان باختگان خراسان رضوی از ۳۸ تن به ۵۱ نفر افزایش یافته است به خبرنگاران گفت: از این تعداد ۲۲ نفر از شهرستان نیشابور، تعداد ۱۶ نفر از شهر مقدس مشهد، هفت نفر از شهرستان سبزواری، سه نفر از شهرستان فیروزه و از شهرستان های تایباد، کاشمر و خوشاب نیز از هر کدام یک نفر در این فاجعه جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در همین راستا ستاد ویژه ای تشکیل شده است افزود: متاسفانه اسامی تعداد ۳۶ نفر از زائران نیز هنوز در لیست مفقودان این حادثه قرار دارد که از این تعداد بیشترین آمار متعلق به شهرستان نیشابور و به تعداد ۲۴ نفر است.

سخنگوی ستاد تشییع پیکرهای جان باختگان فاجعه منا ادامه داد: تعداد هفت نفر نیز ناشی از این حادثه مرگبار مجروح شدند که چهار نفر از مجروحان از شهرستان نیشابور، دو نفر سبزوار و یک نفر از شهر مقدس مشهد است.

وی بیان کرد: خوشبختانه حال مجروحان خوب است و در مرحله ترخیص قرار دارند.

واحدی یادآور شد: در قالب ستاد تشییع از جان باختگان حادثه منا برنامه ریزی منسجم و دقیقی برای تحویل و تشییع پیکرهای پاک این عزیزان با همکاری دستگاه های ذی ربط پیش بینی شده است.

وی با تشریح وظایف دستگاه های ذی ربط در تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا گفت: مراسم تشییع پیکرهای پاک جان باختگان پس از انجام غسل و کفن از یکی از میدان های منتهی به حرم رضوی به سمت حرم امام رضا (ع) انجام و پس از طواف حرم مطهر رضوی در گلزار شهدا دفن خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار