رئیس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت حیدریه از افتتاح یک واحد اقامتی بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در شهر نسر بخش رخ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ 07 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، علی محمدی با اعلام این خبر گفت : همزمان با دهه مبارک فجر، اقامتگاه بوم گردی حاج عطا در شهر گردشگری نسر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان تربت حیدریه و مسئولین بخش رخ به بهره‌برداری رسید.

محمدی در آئین افتتاح اقامتگاه بومگردی حاج عطا شهر نسر اظهار کرد : توسعه اقامتگاه های بوم گردی سبب تقویت فرهنگی محلی ، اقتصاد روستایی و بویژه گردشگری می شود .
وی با توجه ایجاد مراکز اقامتی و بوم‌گردی تصریح کرد : گردشگران تمایل دارند تا با آداب و رسوم فرهنگ‌و آیین های سنتی بیشتر آشنا شوند و اقامتگاه های بوم گردی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است .
این مقام مسئول ابراز کرد: اقامتگاه حاج عطا که الگویی از معماری قدیم روستا محسوب می شود که ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری به این منطقه، نویدبخش توسعه این صنعت و ایجاد درآمد پایدار در آینده برای شهر نسر و منطقه رخ است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به فواید توسعه گردشگری روستایی و رشد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در منطقه
افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این اماکن می‌تواند در توسعه گردشگری، حفظ فرهنگ غنی ومیراث فرهنگی، همچنین  معرفی و رونق بازار صنایع‌دستی منطقه نقش موثری ایفا کند و با تغییر مقاصد گردشگری علاوه بر افزایش گردشگری در شهرستان ، زمینه معرفی و حفظ آداب، رسوم و سنت های اصیل بومی منطقه را فراهم آورد.

علی محمدی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این پروژه بوم‌گردی گفت: اقامتگاه بوم گردی حاج عطا نسر با سرمایه‌گذاری دو میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و این اقامتگاه در عرصه ای به مساحت ۲۵۰ متر مربع و زیر بنای ۲۰۰ متر مربع که شامل هفت اتاق در دوطبقه می‌ باشد در شهر تازه تاسیس نسر و با هدف گردشگری در زمینه اشتغال برای چهار نفر را بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است وی اضافه کرد: برای راه اندازی این اقامتگاه بومگردی مبلغ دو میلیارد ریال هزینه شده است.

علی محمدی اضافه کرد: در این اقامتگاه سایر توانمند یهای شهر نسر از جمله :صنایع دستی و سوغات ،غذاهای بومی محلی و میراثهای معنوی جهت بازدید گردشگران به معرض نمایش گذاشته شده است. وی افزود :شهر گردشگری نسر دارای جاذبه های تاریخی متعدد از جمله سدزیبای نسر مناطق ییلاقی ،مزارات تاریخی می باشد که سالیانه پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است.
علی محمدی خاطر نشان کرد : اخیرا نیز موافقت اصولی مجموعه گردشگری سد نسر توسط اداره کل میراث فرهنگی استان صادر که با کمک بخش خصوصی سرمایه گذاری آن در منطقه نسر آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار