آیت الله علوی گرگانی گفت: از دبیران و اساتید دانشگاه می‌خواهم در تربیت دینی جوانان اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 12 January 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان  امروز در دیدار با جمعی از مسئولین دانشگاه پیام نور که در دفتر معظم له برگزار شد، گفت: اهتمام لازم را داشته باشید که دانشجویان حداکثر استفاده از مسائل دینی و مذهبی را ببرند و این عزیزان را درزمینهٔ موضوعات دینی راهنمایی کنید.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که با اهل تقوا هستم و کسانی که اهل محبت و لطف باشند، حضرت می‌فرمایند که بعثت انبیا و پیامبران بر اساس دو اصل مهم بوده است که در درجه نخست خودسازی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم می گوید: برخی از بنده‌ها گوش‌های فراگیری دارند که به آن معناست که اهل عمل هستند، در چند جای قرآن کریم نسبت به عمل صالح تأکید شده و همه سعادت و خوشبختی‌ها در انجام عمل است و صرف گفتار کفایت نمی‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: خداوند می‌فرماید که هرکسی دنیا بخواهد به وی می‌دهیم و هرکسی آخرت بخواهد به آن دست پیدا می‌کند و اگرچه بیشتر هم بخواهد به آن می‌رسد، خوشا به حال بندگانی که هم دنیا و هم آخرت را دارند و در دنیا با عمل و گفتار مردم را راهنمایی و هدایت می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: معلمان و اساتید دانشگاه به این موضوع توجه کنند که نسبت به تربیت دانش آموزان و دانشجویان توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ها را به سمت‌وسوی امر خیر و عمل صالح راهنمایی کنند و این موضوع سبب عاقبت‌به‌خیری می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تربیت نسل جوان بر اساس معارف دینی گفت: از دبیران و اساتید دانشگاه می‌خواهم که در تربیت دانش آموزان و دانشجویان عزیز  سیره اهل‌بیت(ع) مورد تأکید باشد تا این عزیزان در راه مستقیم هدایت شوند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار