کد خبر: ۱۰۱۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 02 January 2022

تابناک رضوی: خاکسپاری شهدا در میدان شهدا روی بازگشت هویت به این پلازای بی هویت شهری تاثیرگذار بوده و این نکته با استقبال بسیاری مواجه شده است. اما اینکه کدام نقطه از میدان جای بهتری برای خاکسپاری شهدای گمنام است محل بحث شده.

برخی می گویند جلوی ساختمان شهرداری چون مردم اعتراض می کنند به عملکرد شهرداری ممکن است بی حرمتی باشد؛ مگر همین اعتراض چند سال پیش را یادم رفته؟ مگر جلوی شهرداری بود؟! بلکه در بخش مرکزی میدان بود.

اما خاکسپاری شهدا در بخش مرکزی میدان و قرار گرفتن در زاویه دید حرم مطهر نکات مثبت و منفی دارد. برخی می گویند در بخش مرکزی میدان مراسم برگزار می شود و در میانه مراسمات توجه به جایگاه اصلی است و جمعیت اطراف مقبره، نوع نشستن یا بالارفتن جمعیت در مراسم شلوغ، حرمت شهدا را حفظ نمی کند. برخی هم می‌گویند روبروی گنبد، مقبره جدید درست نکنید.

برخی اطراف دیگر میدان را پیشنهاد می کنند اما کیست که نداند هر گوشه میدان مناسب این کار نیست و اصلا قرار نیست شهدا در یک گوشه باشند بلکه باید مرکز توجه قرار گیرند.

با این وجود به نظر اگر شهرداری بتواند مکان جلوی شهرداری را مناسب این فضا تهیه و الزاماتش را فراهم کند مناسبترین فضا برای خاکسپاری شهداست به شرطی که برای ادای احترام به شهدا در مراسمات هم برنامه داشته باشد و مقبره شهدا جزئی از بزنامه های میدان شهدا باشد.

سید ناصر نعمتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار