آیت الله سعیدی گفت:مسئولان باید تلاش کنند تا قشرضعیف جامعه تقویت شوند تا طعم شیرین زندگی در جامعه اسلامی را بچشند.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 25 December 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به این  که در جامعه اسلامی نباید عده‌ای دسترسی بالایی به امکانات داشته  وعده ا‌ی محروم از امکانات باشند ،گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا قشرضعیف جامعه را تقویت کنند تا طعم شیرین زندگی در جامعه اسلامی را بچشند.

وی تاکید کرد: مسئولان از فرصت طلایی امروز استفاده کنند تا مظلومان احساس امنیت و آرامش کنند.

خطیب جمعه قم از تاب آوری و مقاومت جانانه مردم ایران در برابر طراحی‌های سیاسی، اطلاعاتی، بین المللی و رسانه‌ای دشمنان نظام اسلامی قدردانی کرد و افزود:مسئولان به پاس این صبر و بردباری واستقامت،قدر و شان و جایگاه مردم ایران را بدانند و برای رفع تگنا‌های اقتصادی جامعه تلاش کنند.

امام جمعه با اشاره به آیات و روایات درباره فرصت هاو گشایش‌های پیش آمده در دل سختی‌ها افزود: دشمنان کشورمان می‌خواستند با پیاده کردن سیاست فشار اقتصادی فروش نفت را به صفر برسانند، اما امروز صحبت از صادرات ۹۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت ایران است.

آیت الله حسینی بوشهری به توطئه‌های تعدادی ازدشمنان منطقه‌ای ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: روزی دشمنان منطقه‌ای می‌گفتند که هزینه جنگ ترامپ علیه کشورمان را پرداخت می‌کنند وپاسخ آنان این بود که ممکن است حمله کنند، اما کسی به خاطر قدرت کشورمان در این مناطق باقی نخواهد ماند.

خطیب جمعه قم افزود: بعضی کشور‌ها نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دعوت می‌کنند و با آنان رابطه برقرار می‌کنند؛ بدانند که این‌ها از سر قدرت نیست و از سر استیصال است.

آیت الله حسینی بوشهری در بخشی دیگر از خطبه‌ها با اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه کشورمان گفت:در زمان ترامپ برای از پای درآوردن ملت ایران و اعتراض مردم و خروج مردم سامانه تحریم سیاسی، بین المللی و اطلاعاتی علیه کشورمان طراحی شده بود وقصد داشتند که آن چه که با جنگ نتوانستند به دست بیاورند بدون شلیک گلوله براندازی نظام اسلامی را محقق کنند.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اظهار تاسف از وجود ناهنجاری در جامعه که قلب مومنان ومتدینان را آزار می‌دهد، افزود: متاسفانه دشمن کاری کرده است که جامعه دینی ما هم به این ناهنجاری‌ها عادت کنند و این قشر هم دچار بی تفاوتی نسبت به ناهنجاری در جامعه شوند و امروز تک تک افراد جامعه در برابر ناهنجاری‌ها مسئول هستند.

وی به ضرورت حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: همه در برابر فریضه امر به معروف نهی از منکر مسئول هستیم و متاسفانه آمران به معروف و ناهیان از منکر بدون حمایت و بی پناهگاه هستند و اگر این موارد پیگیری نشود ،همه ما بازنده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با تشکر و قدردانی از هیئت‌های مذهبی و مردم در برگزاری مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا زنده نگه داشتن نام فاطمه زهرا (س) است و در کشور ما هیچ کس حق ندارد به نام اهل بیت (ع) خدشه‌ای وارد کند.

خطیب جمعه قم با بیان این که عده‌ای در گوشه وکنار موضوعاتی مطرح می‌کنند که دل شیعیان را آزرده خاطر کرده است،افزود: زمانی که  مراسم عزای اهل بیت برگزار می‌شود دل اهل بیت از ما راضی می‌شود و زمانی که به یاد اهل بیت بیفتیم دل‌های بیمار شفا پیدا می‌کند و شک‌ها از بین رفته و به یقین تبدیل می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: امروز عده‌ای به نام حضرت عیسی وموسی از مسیحیت ویهودیت دم می‌زنند، اما بزرگترین جنایت‌های تاریخ را مرتکب می‌شوند و ما معتقدیم که روح این دو پیامبر از قتل‌ها فجایع و کشتار‌ها از جامعه مسیحیت و یهودیت آزرده خاطر است.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی  گفت: او قهرمان جهان اسلام است و این سردار بزرگ رمز جبهه مقاومت در مقابل دشمنان است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به انتظارات مردم در بودجه ۱۴۰۱ افزود: مردم انتظار دارند مسئله تورم لجام گسیخته، کاهش  درآمدها، کاهش ارزش پول ملی و مشکلات کسب و کار و مشکلات نظام بانکی که مردم را عاصی کرده است با پر رنگ‌تر شدن بودجه استان‌ها و افزایش اختیارات استانداران مشکلات کاهش یابد.

وی همچنین روز ۹ و ۱۹ دی را گرامیداشت و از افتخارات ملت ایران ومردم قم دانست و افزود:این دو روز  روزی فراموش نشدنی در تاریخ است و عهد وپیمانی که با مکتب اهل بیت و رهبری بسته اند تا پایان راه باقی می‌ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار