مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: باید برای دفن کشته شدگان حادثه منا عربستان در خراسان رضوی قطعه ویژه‌ای در نظر گرفته شود زیرا آنها افراد خاصی هستند.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 27 September 2015
عابدین عابدی مقدم در نشست خبری ستاد مردمی ترویج فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت با بیان اینکه لازمۀ داشتن امنیت در کشور و پیرو راه سعادت بودن، حفظ روحیه فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: تعصب نسبت به کشور و ناموس بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تاکنون 100 مورد وقف در استان انجام شده است که ارزش تقریبی آن 14 میلیارد ریال است، گفت: از این وقف‌ها 31 مورد مربوط به زمین، 52 مورد ملک و 8 مورد نیز وقف چاه بوده است.

عابدی مقدم با بیان اینکه مشهد با 18 مورد وقف رتبه نخست را در این زمینه در استان داراست، افزود: فریمان با 16 مورد، کاشمر با 15 مورد و خلیل آباد با 11 وقف دیگر شهرستان‌های پیشتاز استان در این حوزه هستند.

وی از آغاز طرح صدور شناسنامه برای شهدا خبرداد و افزود: همسران شهدا که از حقوق آنان استفاده می‌کنند می‌توانند بخشی از حقوق و اموالشان را در حوزه ایثار و شهادت وقف کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به حادثه منا و جرثقیل در عربستان، گفت: برخی از مسئولان از عناوین شهید و شهادت برای کشته شده‌های این حوادث استفاده کرده‌اند که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

عابدی مقدم با بیان اینکه در این زمینه کمیسیون احراز شهادت داریم که تمامی دستگاه‌ها در آن نقش دارند، تصریح کرد: اگر دستور ویژه‌ای در مورد اینکه این کشته‌ها شهید هستند ابلاغ شود، همۀ این کمیسیون‌ها کنار می‌روند.

وی گفت: رهبری فرمودند که این افراد در قطعه شهدا دفن شوند ولی این سخن حقی را به عنوان شهادت نمی‌دهد، این افراد انسان‌های ویژه‌ای هستند و باید قطعه خاصی را برای دفن آن‌ها در نظر بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار