مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با پوشش ۸۰ درصدی غربالگری شنوایی از بدو تولد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 27 September 2015
تهمینه شکیب در جلسه شورای اداری که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: 8.2 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند که 7 درصد آن در استان خراسان رضوی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در زمینه سالمندان تحت پوشش و تعداد مراکز حمایت از سالمندان خاطرنشان کرد: 5 هزار و 636 سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی خراسان رضوی هستند و بیش از 40 مرکز نیز برای نگهداری سالمندان در استان وجود دارد.

شکیب در زمینه فرهنگ رفتار صحیح با سالمندان تاکید کرد: باید فرهنگ رفتار صحیح با سالمندان در جامعه نهادینه شده و از ظرفیت سالمندان برای مشارکت در امور اجتماعی استفاده شود.

وی در ارتباط با روز ناشنوایان و مشکلات این دسته از افراد اظهار داشت: 8 مهر به نام روز ناشنوا اعلام شده و لازم به ذکر است که ناشنوایی، تنها معلولیت قابل درمان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از پوشش غربالگری از بدو تولد افراد خبر داد و گفت: با پوشش 80 درصدی غربالگری شنوایی از بدو تولد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.

شکیب در زمینه مراکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا تصریح کرد: در حال حاضر 4 مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا در استان خراسان رضوی وجود دارد و از راه اندازی مراکز جدید با پرداخت یارانه استقبال می‌کنیم.

وی پیرامون مشکلات نابینایان تاکید کرد: اشتغال مهم ترین مشکل نابینایان است و در حال حاضر 2 هزار نابینا و کم بینای استان خراسان رضوی دارای تحصیلات عالیه هستند.

در ادامه این جلسه، سردار علی اکبر نجاتی، مدیرکل دفتر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: دبیرخانه دائمی دفاع مقدس آماده همکاری با نمایندگان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و اداره محتوای دفاع مقدس این نهادها است.

وی از دریافت مستندات و عملکرد شهید پژوهی ادارات خبر داد و گفت: آماده دریافت مستندات و عملکردهای شهید پژوهی ادارات هستیم تا این مستندات را در باغ موزه دفاع مقدس و با زبان هنر عرضه کنیم.

نجاتی بازآفرینی پشتیبانی‌های اصناف و ادارات از جنگ تحمیلی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ادارات و اصناف پشتیبانی‌های قابل توجهی از رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی داشتند و نیاز به بازآفرینی این پشتیبانی‌ها در باغ موزه دفاع مقدس داریم.

مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از بازگشایی باغ موزه دفاع مقدس در ضلع جنوبی پارک کوهسنگی مشهد خبر داد و افزود: باغ موزه دفاع مقدس در ضلع جنوبی پارک کوهسنگی مشهد و در مجاورت شهدای جبل النور بازگشایی می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار