رییس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:
رییس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر حمایت مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران، گفت: عزم شورای شهر بر اجرای پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا در همدان است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 19 December 2021
رییس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر حمایت مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران، گفت: عزم شورای شهر بر اجرای پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا در همدان است.

به گزارش تابناک همدان، محمود مسگریان در چهل و ششمین جلسه صحن شورا که با حضور شهردار، مدیرعامل شرکت ام. کات. لی ترکیه و اعضای شورا با اشاره به تاخیر در پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا، اظهار کرد: شرایط اجرای این پروژه کمی طولانی شده است.

مسگریان با بیان اینکه امید است با همت شورای ششم و شهردار همدان زمینه اجرای این پروژه هر چه سریع‌تر فراهم شود، اظهار داشت: عزم شورا بر تحقق این مهم و جذب سرمایه‌گذار در شهر همدان است.

* شهابی‌نیا: بستر سرمایه‌گذاری در شهر فراهم شود

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهرهمدان، هم با بیان اینکه ایراداتی به مباحث سرمایه‌گذاری در همدان وارد است، اظهار کرد: ابتدا باید بستر‌های سرمایه‌گذاری در شهر فراهم شود تا سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده و بدون هدر رفت وقت وارد شده و تنها دغدغه آن‌ها شروع کار در شهر همدان باشد، متاسفانه برای برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مقدمات کار مانند تغییر کاربری زمین، اخذ امتیازات لازم انجام نشده است.

سعید شهابی‌نیا به برگزاری جلسه به منظور تسهیل کار سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای اجرای پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا با شهردار اشاره کرد و گفت: کمیته سرمایه گذاری شورا با بررسی وضعیت پروژه به دنبال رفع موانع مذکور است که جلسه‌ای در این خصوص با شهردار برگزار شده که مقرر شد از ظرفیت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای، در سایر پروژه‌های شهرداری نیز استفاده شود.

* بادامی‌نجات: ساخت شهرک باغ ویلا درآمد پایداری برای همدان به دنبال دارد


عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به پروژه ساخت شهرک توریستی باغ ویلا گفت: ایجاد آورده برای شهرداری و ایجاد درآمد پایدار از مزایای اجرای ساخت شهرک باغ ویلا در همدان است.

حمید بادامی نجات اضافه کرد: حدود سه سال است در خدمت شرکت ترکیه ام. کات. لی هستیم، اما این فرآیند طولانی شده است که این پروسه شاید پیام مناسبی از همدان برای سرمایه‌گذاران خارجی نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: علی رغم اینکه به دنبال رفع موانع اجرای این پروژه بوده‌ایم، اما همه موارد در اختیار شورا و شهرداری نبوده است، اما شورای ششم می‌تواند این مهم را پیگیری کرده و به سرانجام برساند.

بادامی نجات افزود: اجرای پروژه شهرک باغ ویلا به طرح جامع شهری و الحاق بخشی از حریم به محدوده شهر گره خورده است که بخش زیادی از آن‌ها دارای مصوبه بوده، اما در مجموع اجرای پروژه طرح خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه شهرک باغ ویلا موجب آورده خوبی برای شهرداری و ایجاد درآمد پایدار می‌شود، یاد آورشد: تحقق این امر همچنین موجب جلوگیری از فروش زمین و شهر فروشی خواهد شد و خواستار پیگیری استاندار، نمایندگان استان و شورای عالی معماری شهرسازی برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این پروژه هستیم که سرمایه‌گذار از بلاتکلیفی رها شود.

این عضو شورای شهر همدان ادامه داد: اجرای این طرح به عهده دو سرمایه گذار بود که یک سرمایه گذار به دلیل نگرانی از تحریم‌ها از پروژه جدا شد، اما شرکت "ام کات لی" در پروژه هم باقی ماند.

بادامی نجات خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر این پروژه از سوی شهردار همدان شد و گفت: به منظور اجرای پروژه موانع باید هرچه سریعتر برداشته شود و امید است نتیجه مثبت این اقدام برای سرمایه گذار و شهر همدان باشد.

وی همچنین با اشاره به طرح موضوع شیوه نامه جذب راننده در ناوگان اتوبوسرانی همدان، اظهار کرد: حرکت از سمت بخش خصوصی به بخش دولتی در این سیستم آسیب‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

* مدیرعامل شرکت مکاتلی ترکیه: لزوم کاهش بروکراسی اداری در اجرای پروژه شهرک توریستی باغ ویلا

مدیرعامل شرکت مکاتلی ترکیه نیز در صحن شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه صحن شورا با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری ما برای خدمت به شهر همدان وارد شده است، گفت: متاسفانه بعد گذشت از حدود ۲ سال هنوز نتوانسته‌ایم اجرای پروژه را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خواستار و علاقمند به سرمایه‌گذاری در شهر همدان هستیم، افزود: این امر برای دو کشور ایران و ترکیه در جذب سرمایه‌گذاری باعث آورده است و برای مردم همدان نیز باعث ایجاد اشتغال در پی دارد.

مدیرعامل شرکت مکاتلی ترکیه با اشاره به اینکه ما خواستار کاهش پروسه اداری برای اجرایی شدن هرچه سریعتر این پروژه هستیم، بیان کرد: تقاضا داریم شورای شهر همدان این پروژه را بررسی و منافع و آورده آن را برای مردم، شهر و شهرداری رصد کرده و بعد از اعمال نظر نهایی از ما حمایت کنند.

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار