نماینده کمیسرعالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران از استاندار تهران به جهت رسیدگی مطلوب به وضعیت پناهندگان دانش آموز تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 18 December 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از استانداری، اداره کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) متشکل از خانم تاهینی مایتری تاماناگدا رئیس جدید دفتر نمایندگی اداره کل بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) در پاکستان به همراه نعیم گل دستیار امور برنامه ریزی سازمان به اتفاق فیلیپ مدیر سازمان پناهندگی نروژی و همینطور نمایندگان سازمان بهبود یافتگان از مدرسه شهید ستارخان حصارک شهرستان ورامین به جهت وضعیت تحصیل دانش‌آموزان پناهنده بازدید کردند.

هیئت مذکور به همراه نمایندگان سازمان ریلیف اینترنشنال از منازل ۲ تبعه افغانستان در شهرستان ورامین به جهت روند امور تحصیلی دانش آموزان پناهنده و نیازسنجی خانوارو همچنین از مدارس نادر مالکی اسعدی در شهرستان رباط کریم پیرامون موضوع تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پناهنده بازدید کردند.

تقدیر کمیسرعالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران از استاندار تهران

بر همین اساس ایووفرسین نماینده کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران طی نامه ای از استاندار تهران به جهت رسیدگی مطلوب به وضعیت پناهندگان تقدیر کرد.

براین اساس در متن مذکور به محسن منصوری استاندار تهران آمده است: که بدین وسیله مفتخرم که مراتب تشکر و قدردانی خود را به دنبال ماموریت اخیر اداره کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) به استان تهران که از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ انجام گرفت و طی آن هیئت اکو از مناطق مختلف میزبان پناهندگان در استان تهران بازدید به عمل آوردند ابراز نمایم.

در این متن آمده: طی این ماموریت هیئت اکو به طور مستقیم شاهد خدمات ارائه شده به پناهندگان توسط دولت جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال و چگونگی تبدیل حمایت های اتحادیه اروپا به کمک های بشردوستانه، ملموس و معنی دار بود و این بازید فرصتی بسیار مناسب برای نمایش فعالیت‌های مشترک در سطح کشور و همچنین درک نیازهای موجود با توجه به شرایط بی ثبات افغانستان را فراهم آورد.

در بخشی از متن آمده است: فرصت تعامل مستقیم با پناهندگان مورد توجه ویژه این هیئت بود، در طول مدت این سفر و نیز پس از اتمام آن هیئت اکو قدردانی خود را برای درک بهتری از فعالیت‌های مشترک اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در حوزه های آموزش، سلامت و معیشت همچنین وضعیت پناهندگان در این استان ابراز داشتند.

در پایان متن آمده، همچنین از جانب تمامی شرکت کنندگان و کمیساریا از جنابعالی و همکاران محترم هماهنگی‌ها و همراهی های صورت گرفته در راستای به انجام رساندن این بازدید موفق مجدداً قدردانی و سپاسگزاری می نمایم و مشتاقانه در انتظار ادامه همکاری و هماهنگی با آن اداره محترم برای حصول اطمینان از پویایی و ادامه حمایت جامعه بین‌الملل از خدمات بشردوستانه به پناهندگان در ایران هستم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار