مدیر روابط‌ عمومی و تبلیغات حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه «فاطمه را خواستم، معصومه را زائر شدم» شعار محوری فعالیت‌های ایام فاطمیه در حرم مطهر است گفت: مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 16 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محسن آمره‌ای با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: شعار محوری فعالیت‌های ایام فاطمیه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) «فاطمه را خواستم، معصومه را زائر شدم» است.

وی افزود: پشتوانه انتخاب این شعار نقل معروفی از آیت‌الله مرعشی نجفی است که ایشان از طرقی خاص در پی یافتن محل دقیق مرقد حضرت فاطمه(س) بودند؛ اما در عالم مکاشفه ندا رسید «علیک بکریمه اهل‌البیت علیها السلام»؛ ایشان پس‌ازآن متوجه حضرت معصومه(ُس) شدند و دریافتند که تا ظهور حضرت حجت تجلی‌گاه مزار ناپیدای حضرت زهرا(س) آستان مقدس قم است.

مدیر روابط‌ عمومی و تبلیغات حرم کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از روز پنج‌شنبه‌ 25 آذرماه به مدت 3 شب پس از اقامه نماز مغرف و عشا با سخنرانی آیت‌الله محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیحه‌سرایی محمد یزد خواستی، حاج عباس حیدر زاده در شب شهادت و سید علی حسینی نژاد در شام شهادت حضرت زهرا(س) برقرار است.

آمره‌ای بیان کرد: روز جمعه دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا صادقی واعظ و قرائت دعای سید جواد میر جعفری برگزار می‌شود، روز شنبه  ساعت 10 صبح هم‌زمان با سال روز  با شهادت حضرت زهرا(س) حجت‌الاسلام میردامادیان و حجت‌الاسلام میرزامحمدی سخنرانی می‌کنند و میثم طاهری  مدیحه‌سرایی می‌کند و پس از اقامه نماز ظهر و عصر مراسم زیارت‌نامه‌خوانی حضرت زهرا(س) با مداحی مهدی رسولی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های عمومی مراسم، فضاسازی و خدمات فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ایام فاطمیه است و علاوه بر آن ویژه‌‌برنامه‌هایی نیز برای رده‌های سنی و اقشار مختلف در نظر گرفته‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار