کد خبر: ۱۰۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 07 December 2021
قصه ی غم، درد، تنهایی، فقر و نداری و دهها مورد دیگر را هر یک از انسانها، به نوعی در زندگی خود تجربه کرده اند آنجا که تجربه هر یک از آنها یک انسان را پیر می کند و پس از بهبودی هنوز در قشر خاکستری مغز، آثار آن باقی می‌ماند.

 اما سرنوشت امیرعلی فقط یک قصه نیست بلکه یک رُمان است که در سایر لایه های اجتماعی جامعه، برای انسان های دیگر اتفاق می‌افتد و در کوچه پس کوچه‌های محیط زندگی مان گم می‌شوند و ممکن است این سئوال در ذهنمان تداعی شود که اگر مادر امیرعلی زنده بود چنین حوادثی برایش رخ نمی‌داد، اما هستند؛ کودکانی مانند امیرعلی، که والدین آنها زنده اند و وضعیتی به مراتب بهتر از امیرعلی ندارند.
آنچه که می خوانید واکنش قضایی و اجتماعی دادستان جوان و پای کار مرکز استان سید علی ملک حسینی نسبت به نحوه ی زندگی امیرعلی است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومي دادگستري کل استان ، سید علی ملك حسيني دادستان عمومي و انقلاب مركز استان پس از كسب خبري مبني بر وضعيت ناهنجار كودكي در فضاي مجازي، سريعاً با تشكيل كارگروه ويژه متشكل از نادريان معاون دادستان و رضايي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان و سرهنگ بختياري رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر و رئيس كميته امداد امام خميني(ره) منطقه ٢ و پرسنل اورژانس اجتماعي، به محل زندگي كودك مراجعه نموده و از نزديك ضمن بازديد از محل نگهداري كودك، جهت اطمينان از واقعيات زندگي تلخ كودك، اطلاعات مجاورين را نيز اخذ نمود.

ملك حسيني طي اين بازديد اظهار داشت : اميرعلي كودك ١٢ ساله ای  كه با دغدغه ی چند رسانه، وضعيت وي منعكس كه با بررسي به عمل آمده مشخص شد اين كودك تحت سرپرستي پدري با وضعيت سوء مصرف مواد و مادر بزرگ سالخورده ای در خانه اي با وضعيت بسيار آشفته و نامناسب زندگي مي نموده و ظاهراً اين كودك بر اثر بي احتياطي دچار سوختگي از ناحيه سينه شده و به بيمارستان ياسوج منتقل و ليكن متأسفانه بدون بهبودي كامل ترخيص و مجدد به اين محيط آلوده منتقل شده است.

مدعي العموم ضمن تأكيد بر حساسيت نقش سازمان هاي خدمات رسان به اين اقشار آسيب پذير و به ويژه كودكان با اين وضعيت، اظهار داشت: سازمان بهزيستي به وظايف خود از مرحله قبل از بروز آسيب تا حمايت ادامه مسير زندگي به نحو مطلوب عمل نمايد و در خصوص كودكان با نگاه ويژه مي بايست با سرعت اقدام نمود.
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گفت : طبق گزارش واصله متأسفانه از اين كودك در مسيرهاي غير قانوني و نامتناسب از جمله تكدي گري و............ بهره گيري شده است.

ملک حسینی افزود: با مشاهده چنین وضعیتی با دستور صادره كودك اورژانسی به بخش سوختگي يكي از بيمارستان هاي ياسوج منتقل و در خصوص پدر اين كودك نيز با توجه به وضعيت ظاهري و گفتاري ناهنجار و احراز شرايط قانوني مطابق با مقررات مواد ١٥ و ١٦ از قانون مبارزه با مواد مخدر جهت طي نمودن مراحل بهبودي به مركز درمان سوء مصرف مواد مخدر اعزام گرديد.
به گزارش خبرنگار میزان در استان، سید علی ملک حسینی در صدر اين كارگروه پس از بازديد ازمحل زندگي كودك، در بيمارستان محل بستري كودك بربالین امیرعلی حاضر شد و از نزديك ضمن ملاقات با كودك، و روند درماني او را جويا و بررسي نمود.

سيد علي ملك حسيني در پايان با اظهار اینکه درمان امیرعلی با همكاري دانشگاه علوم پزشكي استان و مجموعه ی بيمارستان، درمان اين كودك بطور ويژه در دستور كار قرار گرفته، افزود: درمان امیر علی تا بهبودي كامل ادامه خواهد يافت و قطعاً با اخذ نظر كارشناسان مربوطه پس از ترخيص كودك، نيز روند حمايتي ادامه خواهد يافت و تصميمات مناسبي در اين خصوص اتخاذ خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار