مراسم یادبود استاد محمود یاوری، پیشکسوت فوتبال اصفهان به همت معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان در تالار هنر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 20 November 2021

عضو کمیته پیشکسوتان فوتبال اصفهان ضمن تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و باشگاه سپاهان برای برگزاری مراسم یادبود مرحوم محمود یاوری اظهار داشت: ذکر نام محمود یاوری یادآور خصوصیاتی چون شرافت، شهامت، جسارت و بالاتر از همه صراحت اوست.
علی محمد سرخوش افزود: اصفهان در عرصه های متعدد دفاع مقدس، فرهنگ، اقتصاد و ورزش همواره سرآمد بوده و یاوری نیز یکی از چهره های سرشناس ورزشی این شهر است که اقدامات مهمی در دوران حیاتش انجام داده است.
وی تصریح کرد: به مدیران شهری تبریک می گویم که مسائل اجرایی شهر، باعث غلفت آنها از نکوداشت پیشکسوتان ورزش نشده است.
سرخوش از خانواده یاوری نیز به سبب همراهی آن ها با این مربی بزرگ تقدیر کرد و گفت: برخی فکر می کنند یاوری یک چهره خشن نظامی داشته، در صورتی که او قلب مهربانی داشت که برای جوانان وطن و خانواده اش می تپید.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای عملیات محرم را گرامی داشت و گفت: پرداختن به ورزش از تاکیدات شورای ششم اسلامی شهر اصفهان بوده و برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین مهروی پور یکی از برنامه های شورای شهر را گرامیداشت افراد سرشناس در عرصه های مختلف دانست و افزود: درباره خصوصیت با نظم بودن مرحوم یاوری بسیار گفته شده و در دین اسلام نیز بر تقوا و نظم در امور تاکید شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون سیره و زندگی شهدا تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که در دوره مدیرعاملی محمدرضا ساکت در باشگاه سپاهان انجام شده، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ورزشکار است.
معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز و اظهار داشت: اسم و آوازه شهری مانند اصفهان تنها به بناهای تاریخی و آثار باستانی آن نیست و آوازه این شهرها بیش از هر چیز به اسطوره ‌های آنها است.
مجتبی شاه‌مرادی با بیان اینکه دهه سوم آبان برای اصفهانی دهه اسطوره هاست، تاکید کرد: در شهر اصفهان اسطوره هایی در تمام حوزه ها داریم و فرزندان این شهر باید با یاد آنها و قصه ‌هایی که از آنان می ‌شنوند مسیر خود را پیدا کنند.
وی ادامه داد: قرار گرفتن نام بزرگان در جای جای شهر برای ما دلخوشی و تذکری است تا یادمان نرود در این شهر اسطوره هایی داشتیم که ردپای ارزشمند آنها در شهر ما همچنان باقی است و نباید فراموش کنیم چه کسانی در این خیابان ها قدم زده و با سختی و ناملایمات جدال کرده و بنای رفیعی از جنس افتخار برپا ساخته اند.
مدیرعامل باشگاه سپاهان دیگر سخنران این مراسم بود که به روان پاک 370 کبوتر خونین بالی که در 25 آبان سال 61 کهکشانی از شهادت و ایثار را در آسمان اصفهان متجلی کردند، درود فرستاد و گفت: یاد و خاطره شهدای اصفهان را گرامی می داریم که استقلال، آزادی و امنیت حریم کشور را با بذل جانشان پاس داشتند.
محمدرضا ساکت با ابراز تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان که زمینه برگزاری این یادبود را فراهم کردند، افزود: مفتخر هستیم که سردیس استاد حریری و استاد یاوری در کنار سردیس سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم، در ورزشگاه نقش جهان نصب شد تا ورزشکاران ما از این بزرگان که مظهر اخلاق، شرافت و مردانگی هستند، الگو بگیرند.
بابک یاوری سخنران پایانی این مراسم بود که به نمایندگی از خانواده محمود یاوری از شهرداری اصفهان و باشگاه سپاهان بابت برگزاری این یادبود تقدیر کرد و گفت: پدرم در طول سال ها فعالیت در عرصه فوتبال، صداقت در گفتار و رفتار را به نمایش گذاشت که این موضوع باعث شده در طول یک سالی که از درگذشت ایشان می گذرد، هر جایی بوده ایم از او به نیکی یاد کنند.
وی ادامه داد: پدرم همواره می گفت، آمدن و رفتن دست ما نیست اما چگونه زندگی کردن و چه طور زندگی کردن در اختیار ماست و باید به گونه ای زندگی کنیم که نام ما را به نیکی ببرند.
یاوری تصریح کرد: قرار است با همکاری اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و هیات فوتبال، مستند زندگی محمود یاوری ساخته شده تا نسل جدید شناخت بهتری از ایشان پیدا کنند و بدانند همواره بر اصولی که به آن معتقد بودند، پایدار ماند.
گفتنی است؛ همچنین در طی مراسمی به پاس مقام مرحوم "محمود یاوری" میدانی در نزدیکی ورزشگاه نقش جهان به اسم این پیشکسوت فوتبال اصفهان نامگذاری شد و در پایان برنامه با اهدای فرشی که چهره مرحوم یاوری بر آن نقش بسته بود، از خانواده آن مرحوم تجلیل شد و مسئولان حاضر و پیشکسوتان فوتبال تابلوی یادبود این مربی فوتبال را امضا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار