مشاهده کرده ایم که نماینده محترم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به کرات در این وادی سیر می نماید و در فضای حقیقی آنجایی که سید ابراهیم رئیسی صدایش را می شنود دولت سیزدهم را با عناوین مختلف کارآمد ترین و قوی ترین دولت ها و در حد ناجی نام برده است!
کد خبر: ۱۰۰۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 17 November 2021

روز گذشته و پس از عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ، سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی به نوعی تذکری سفت و سخت در مورد وزرا به رئیسی داد "انتقاد صریح موحد از رئیسی ! "
یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این توئیت نوشت : بی شک، استفاده از ظرفیت های دنیای مجازی چون ؛ توئیتر ، واتساپ ، تلگرام ، اینستاگرام ، فیس بوک و ... برای افراد و شخصیت های حقیقی و حقوقی متفاوت است.
دسترسی آسان به این اکانت ها ، زمینه و  فرصتی را مهیا نموده است تا هر شخص هرگونه که بخواهد در این وادی جولان دهد.
ضعف نظارت و نبود مدیریت لازم مزید بر علت می شود تا فرکانس ها شدت بیشتری نیز پیدا کنند..
در این ميان بهره وری ، میزان استفاده و یا سوء استفاده ی افراد حقیقی و حقوقی از این فرصت ها متغیر است.
آنچه در این یادداشت به آن پرداخته می شود میزان حضور و بهره گیری نمایندگان مجلس از این شبکه های گسترده و بدون محدودیت مجازی است.
درست است که اتخاذ برخی تصمیمات نظیر ؛ رأی و عدم اعتماد ، استیضاح ، تصویب قوانین و نظارت بر حسن انجام آن مطابق قانون بر عهده نمایندگان مجلس است اما نظرات دیگر نمایندگان قبل و بالقوه ی آینده و دیگر اشخاص و افراد در قالب انتقاد و پیشنهاد و ارائه ی راهکار بلامانع است. با این تفاوت که نمایندگان فعلی مستقیماً اعمال نظر می کنند و فرصت نقد و بررسی و پیشنهاد در قالب؛ نطق و تذکر و ... را در اختیار دارند و دیگران به ناچار از طریق شبکه های اجتماعي اظهار نظر می نمایند و طبیعتاً از این فضا بیشتر استفاده می نمایند. و نمایندگان مجلس بیشتر می بایست عملکرد خود را از طریق این مجاری به اطلاع و استحضار عموم برسانند نه ایده ی خود را.
مشاهده کرده ایم که نماینده محترم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به کرات در این وادی سیر می نماید و در فضای حقیقی آنجایی که سید ابراهیم رئیسی صدایش را می شنود دولت سیزدهم را با عناوین مختلف کارآمد ترین و قوی ترین دولت ها و در حد ناجی نام برده است به گونه ای سخن گفته که به نظر می رسد راه انتقاد را نیز بر خویش بسته است.اما در توئیتر گاهاً به انتقاد می پردازد.
در جلسه اخیر رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس ، سید محمد موحد خاموش بود اما پس از آن با توئیتی که اساساً‌ هیئت دولت و شخص رئیس هیئت دولت را نشانه می رود که به نظر می رسد می تواند فقط مصرف داخلی داشته باشد (درون کهگیلویه) و صرفاً در جهت اقناء و ارضاء این مخاطبان کاربرد دارد مبادرت می نماید. که هرگز به سمع مخاطبین مورد نظر نمی رسد ولی در این پایین دست عده ای را به چهچه و به به وا می دارد !!!!!!
با مشاهده چنین برخوردی ناخودآگاه واژه ی عوام فریبی به ذهن متبادر می شود که ان شاءالله چنین نباشد.
شاید گفته شود مگر می شود یک نماینده در تمامی مسائل اظهار نظر نماید و اصولا چنین فرصتی امکان پذیر نیست که باز ناخودآگاه آقای نادر قاضی پور نماینده پیشین ارومیه به ذهن متبادر می گردد.
آیا بهتر و منطقی نیست که آقای موحد در چنین مواقعی عملکرد خود نظیر رأی اعتماد و یا عدم اعتماد را به اشتراک بگذارد؟ و لذا بهتر و حق آن است که با موکلین در نهایت صدق و شفافیت برخورد گردد و از هرگونه نمایش پرهیز.
برچسب ها: سید محمد موحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار