والدین شهید «محمد خیامیان پاقلعه» که ۹ سال قبل به عنوان شهید گمنام در تویسرکان به خاک سپرده شده بود با استقبال پرشور مردم شهیدپرور تویسرکان مزار شهید خود را زیارت کردند.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 13 November 2021
والدین شهید «محمد خیامیان پاقلعه» که ۹ سال قبل به عنوان شهید گمنام در تویسرکان به خاک سپرده شده بود با استقبال پرشور مردم شهیدپرور تویسرکان مزار شهید خود را زیارت کردند.

به گزارش تابناک همدان، والدین شهید محمد خیامیان پاقلعه که ۹ سال قبل به عنوان شهید گمنام در تویسرکان به خاک سپرده شده بود با استقبال پرشور مردم شهیدپرور تویسرکان مزار شهید خود را زیارت کردند.

شهید محمد خیامیان پاقلعه در سال ۱۳۹۱ به‌عنوان شهید گمنام در شهر تویسرکان دفن شده بود و یکشنبه ۱۶ آبان پس از ۳۳ سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این شهید به خانواده‌شان اطلاع داده شد.

شهید محمد خیامیان پاقلعه، متولد سال ۱۳۴۸، جمعی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) از اصفهان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.

پیکر پاک این شهید پس از کشف توسط کمیته جست وجوی مفقودین در سال ۱۳۹۱ به عنوان شهید گمنام در تپه نورالشهدای تویسرکان به خاک سپرده شده و اکنون پس از ۳۳ سال پیکر این شهید عزیز پس از انجام آزمایشات DNA شناسایی شده است.

پدر این شهید گرانقدر اعلام کرد پیکر فرزند شهیدش همچنان میهمان مردم شهید پرور تویسرکان خواهد بود.

میزبانی از شهدای گمنام افتخار است
"علیرضا قاسمی فرزاد" استاندار همدان هم با صدور پیامی در پی شناسایی یکی از شهدای گمنام آرمیده در تویسرکان، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت.

در پیام استاندار همدان آمده است: مردم وفادار استان همدان و شهرستان تویسرکان سال‌ها افتخار میزبانی این شهید و دیگر شهدای گمنام والامقام را داشته‌اند و به این توفیق افتخار می‌کنند و امروز با استقبال صمیمی خود این شهید گرانقدر را بدرقه و بار دگر با آرمان‌های والای آنان میثاقی دوباره بستند.

قاسمی فرزاد در این پیام افزوده است: اینجانب ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا و ابراز خرسندی و شکرگزاری از احراز هویت این شهید گرانقدر، از حضور آگاهانه مردم شریف شهرستان تویسرکان صمیمانه قدردانی و ادامه راه شهیدان سرفراز انقلاب اسلامی را از خداوند سبحان مسئلت دارم و برای خانواده و همرزمان این شهید بزرگوار آرزوی توفیق دارم.

آیین بزرگداشت «شهیدمحمد خیامیان» از شهدای تازه شناسایی شده، امروز (شنبه) با حضور خانواده شهید، امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس و جمعی از مردم شهرستان در تپه نور الشهدای تویسرکان برگزار شد.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار