از زمان بروز کرونا ویروس تا کنون:
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۱۳ هزار و ۷۴۹ مورد با علائم تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد نزدیک به ۷۰ هزار نفر بستری شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴ 02 November 2021

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۱۳ هزار و ۷۴۹ مورد با علائم تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد نزدیک به ۷۰ هزار نفر بستری شده اند.

به گزارش تابناک همدان، ابراهیم جلیلی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از استان قم در استان همدان اولین تست کوید ۱۹ اواخر بهمن  مثبت اعلام شد باتوجه به آمادگی‌های صورت گرفته توانستیم پیک‌ها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه موج اول اسفند ۹۸ ظهور کرد، افزود: در استان ۵ پیک به وقوع پیوست که در پیک اول تعداد ۷ هزار و ۸۱۳ نفر مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴۴ نفر بستری شدند. 

جلیلی در خصوص پیک دوم گفت: موج دوم نیمه خردارد ماه ۹۹ بود که تعداد مراجعین سرپایی ۱۳ هزار و ۱۰۶ نفر با اعلائم تنفسی مراجعه کردند که ۶۱۲ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: موج سوم اواخر شهریور ۹۹ تا آذر ماه بود که ۱۹ هزار و ۷۸۷ نفر مراجه کننده داشتیم که یک هزار و ۲۰ نفر بستری شدند.

جلیلی اشاره‌ای به پیک چهار کرد و گفت: موج چهارم اواخر خردادماه بود که ۲۵ هزار و ۵۵۶ نفر مراجعه سرپایی داشتیم که یک هزار و ۵۵۵ نفر بستری شدند.

وی گفت: موج پنجم ۱۵ تیر تا شهریور ۱۴۰۰ بود که ۵ هزار و ۲۸۴ نفر مراجعه و یک هزار و ۴۵۸ نفر بستری دائم و ۹۰۰ نفر بستری موقت شدند.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به دلیل عدم پاسخگو بودن تعداد تخت‌ها بیمارانی که وضعیت نسبتا پایداری داشتند و شرایط اسکان بنحوی بود که خانواده می توانستند  بیمار خود را ایزوله کنند و نیاز به اکسیژن نداشتند لذا بیمار در خانه بستری می شود و با مراجعه روزانه معاینه انجام می شود که این امر برای مدیریت تخت‌ها کمک کرد اگر این فرایند تعریف نمی‌شود قطعا با کم بود تخت بستری مواجهه می‌شودیم.

جلیلی خاطر نشان کرد: هر موج نسبت به موج‌های قبلی تعداد مراجعین و بستری افزایش پیدا می‌کرد، ولی بعد از موج چهارم در موج پنجم نسبت مرگ و میر‌ها نسبت به موج‌های قبلی در استان کاهش پیدا کرد که یکی از علل را می‌توان واکسیناسیون و یه روز رسانی تجهیزات، امکانات و پتانسیلی که در بیمارستان‌ها ایجاد شد دانست  بنابراین در کنترل میزان مرگ و میر بیماری موثر عمل شد.

وی در خصوص تعدادپزشکان متخصصی که در استان فعالیت می‌کنند، گفت: ۱ هزار و ۷۵۲ پزشک و ۶۳۱ دندان پزشک، ۴۰۶ داروساز، ۶۸ دکترای علوم آزمایشگاهی و ۳۵۸ لیسانس پروانه دار، ۱ هزار و ۹۳ ماما که در مجموع ۴ هزار و ۳۰۸ نفر عضو نظان پزشکی در سطح استان در حال ارائه خدمت هستند.

جلیلی در خصوص پزشک‌های متخصص جذب شده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ گفت: ۵۸ پزشک متخصصدر سال ۹۸ جذب شده و ۶۱ پزشک جدید در سال ۹۹ که در حال حاضر ۴۶۴ متخصص در بیمارستان‌های دانشگاهی در حال ارایه خدمت به بیماران هستند.

وی گفت: در بخش پرستاری ۴ هزار و ۸۹۱ نفر پرستار که شامل پرستار، بهیار، اتاق عمل، هوش بری و کمک پرستار در سطح استان در بیمارستان‌های مختلف ارایه خدمت می‌کنند.

جلیلی اشاره‌ای به پلمپ ۳۶ واحد متخلف در سال ۱۴۰۰ کرد و گفت: با نظارت‌هایی که فقط در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۷۶۴ بازدید از مراکز درمانی سطح استان انجام شده که حدود ۳۶ واحد به دلیل تخلف‌هایی که داشتند پلمپ شد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اشاره‌ای به ۲۰ مورد پیوند اعضا در شش ماه اول سال کرد و گفت: از ۱۵ بیمار مرگ مغزی ۷ مورد منجرب پیوند شد که حدود ۲۰ عضو در شش ماهه اول اهدا شد.

وی گفت: شش مرکز آزرمایشگاه مجهز برای تست psr در استان راه اندازی شد که در حال ارایه خدمت به هموطنان می‌باشند همچنین نیرو‌های تخصصی در سال جاری و گذشته توانست کمک ملموسی در این زمینه باشد، اما علاوه بر رشته‌های داخلی و عفونی دستیاران سایر رشته‌ها آموزش نحوه درمان بیماران کوید ۱۹ داده شد تا در محار بیماری کمک کنند.

جلیلی اشاره‌ای به فعالیت نیرو‌های جهادی کرد و گفت: همچنین ۴۰۰ نیروی جهادی آموزش فراگرفتن که نحوه مراقب از بیمار که در مواقع پیک کرونا خدمات اولیه و مورد نیاز بیمار را ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار