روز‌های پنج شنبه و جمعه با تقویت جریان‌های شمالی ضمن تداوم بارندگی ها، کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید موقتی را در استان شاهد خواهیم بود که این بارش‌ها در ارتفاعات همراه با برف خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 02 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، کارشناس هواشناسی مازندران گفت: گلوگاه با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و بلده با کمینه دمای ۴ درجه صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد.

با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، هنگام تردد در جاده‌های مواصلاتی اصلی و فرعی مازندران به ویژه شب، نکان ایمنی رعایت شود.

_ شهرداران نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، بازدید، مقاوم سازی و ایمن سازی سازه‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهرستان‌های استان اقدامات لازم را انجام دهند.

_ واحد‌های مرغداری و گلخانه داران، مقاوم سازی پوشش واحدها، آماده سازی سیستم گرمایشی و تنظیم هوای سالن‌ها را در نظر داشته و باغداران مازندرانی هم تمهیدات لازم را معمول دارند.

_ دامدارن و ساکنان بومی مناطق ییلاقی و مرتفع استان، دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری و نسبت به ذخیره سازی کافی علوفه و خوراک دام اقدام نمایند.

_ فرمانداران شهرستان‌ها با همکاری بخشداران و دهیاران روستا‌های مناطق ییلاقی و کوهستانی، از ورود کوهنوردان و گردشگران و نیز صعود آن‌ها به مناطق بالادست جلوگیری به عمل آورند.
غلامپور افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان امروز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.


او با بیان اینکه آسمان استان از فردا چهارشنبه نیمه ابری از بعدازظهر بتدریج ابری می‌شود گفت: چهارشنبه شب بارش‌های پراکنده از غرب آغاز می‌شود و بتدریج این بارندگی‌ها در مناطق‌های مرکزی و شرقی مازندران گسترش می‌یابد.


غلامپور افزود: روز‌های پنج شنبه و جمعه با تقویت جریان‌های شمالی ضمن تداوم بارندگی ها، کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید موقتی را در استان شاهد خواهیم بود که این بارش‌ها در ارتفاعات همراه با برف خواهد بود.


کارشناس هواشناسی مازندران گفت: دریای خزر هم اکنون موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی مناسب است.

برچسب ها: مازندران ، باران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار