کد خبر: ۱۰۰۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 30 October 2021
رئیس انیستیتو پاستور ایران گفت واکسن پاستوکووک هم اکنون در سبد مصرف کشور وجود دارد و مجوز استفاده از آن برای کودکان نیز صادر شده است.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا بیگلری‌پور، رئیس انیستیتو پاستور ایران در برنامه «نمودار» درباره روند تولید واکسن در انیستیتو پاستور ایران گفت: انیستیتو پاستور ایران در آستانه ورود به قرن دوم فعالیت‌های خود و در بحبوبه بحران کرونا، با ساماندهی ۵۰۰ شبکه ملی آزمایشگاهی تشخیص کرونا و تولید واکسن دو خدمت بزرگ را در این حوزه انجام داده است.

وی در ادامه افزود: انیستیتو پاستور ایران به عنوان قدیمی‌ترین موسسه تولید واکسن در کشور و منطقه، با همکاری کشور کوبا اقدام به تولید واکسن کرده است این واکسن که بر اساس پروتئین نوترکیب تولید شده تنها واکسنی است که می‌تواند همزمان با چندین نوع جهش یافته کرونا مقابله کند.

رئیس انیستیتو پاستور ایران با اینکه برای این واکسن دُز یادآور نیز تولید شده است، گفت: واکسن پاستوکووک در کارآزمایی بالای ۱۸ سال خود توانسته در ۹۹ درصد افراد آنتی بادی ایجاد کند و خطر بستری شده را در ۹۱ و ۷ دهم افراد نیز کاهش دهد.

به گزارش شبکه رادیویی ایران، بیگلری پور در بخش دیگر با یادآوری اینکه واکسن پاستوکووک هم اکنون در سبد مصرف کشور وجود دارد، افزود: مجوز استفاده از این واکسن برای کودکان نیز صادر شده است.

برنامه «نمودار» شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۰:۲۰ از رادیو ایران پخش می‌شود. 



منبع: پانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار