نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مسجد باید در جهاد کبیر نیرو تربیت کند، تأکید کرد: مسجد باید راه نفوذ دشمن را بشناسد و دام‌هایش را رصد کند.
کد خبر: ۲۹۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 10 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، لاله افتخاری جمعه‌شب در همایش فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در محل تالار ابن هیثم برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که جمعیت حج‌گزار ایرانی ما به خاطر اقدامات آل سعود در حج امسال محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه متولیان برگزاری حج در حق حجاج کوتاهی کردند، افزود: در حج سال 66 من شاهد بودم که جلوی چشمانم حجاج زیادی که در مراسم اعلام برائت از مشرکین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند به شهادت رسیدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس عنوان کرد: در فاجعه منا و در حق حاجیان کوتاهی کردند و شاهد بودیم زنده‌زنده شهدا را روی یکدیگر در هوای گرم و در کانتینرها قراردادند.

افتخاری با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن مردم در جستجوی رستگاری هستند، خاطرنشان کرد: شما مسجدی‌ها باید بیش از همه به دنبال سعادت باشید و دیگران را هم به این سمت هدایت کنید چراکه خانه خدا باید مردم را به سمت خدا و خلیفةالله شدن حرکت بدهد.

وی بابیان نمونه کارکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدامات خوبی در حال شکل‌گیری است، به‌عنوان‌مثال یکی از اقدامات باید این باشد که بستر ازدواج سالم برای دختران و پسران مسجدی فراهم شود.

این کارشناس مباحث قرآنی با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی علی‌رغم کارکردهای متنوعی که دارد امروز می‌توان با موضوعات قرآنی در آن فعالیت و تبادل‌نظر کرد.

افتخاری تبیین کرد: امسال مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد کبیر تأکید داشتند، با این نگرش جهاد کبیر جایی است که دشمن از عرصه نظامی در تقابل با ما شکست‌ خورده و با آوردن شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، آسیب‌های اجتماعی و توجه دادن به فرهنگ بیگانه قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه مسجد باید در جهاد کبیر نیرو تربیت کند، تأکید کرد: مسجد باید راه نفوذ دشمن را بشناسد و دام‌هایش را رصد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار