عشاقی خبر داد:
تابناک: جانشین رئیس جشنواره حسنات گفت: شورای حسنات فیلم های چهار دوره جشنواره را مورد بازبینی و انتخاب قرار دادند و ۴۰ فیلم طی سه روز برگزاری هفته فیلم کوتاه حسنات پخش خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد سعید عشاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته فیلم حسنات از شنبه شانزدهم اسفندماه همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در نگارستان امام خمینی (ره) آغاز می شود.

وی افزود: شورای حسنات فیلم های ۴ دوره جشنواره را مورد بازبینی و انتخاب قرار دادند و ۴۰ فیلم طی سه روز برگزاری هفته فیلم کوتاه حسنات پخش خواهد شد.

جانشین رئیس جشنواره حسنات با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی و آموزشی در طول برگزاری هفته فیلم حسنات با حضور صاحب نظران سینما بیان داشت: در روز نخست نشست شکل گیری فیلم از ابتدا تا اجرا با حضور استاد بهزادی، روز دوم نشست تخصصی آموزشی فیلم کوتاه و حسنات با حضور امرالله احمدجو و روز سوم نشست پژوهش در سینما با حضور استاد تهامی نژاد برگزار می شود.

وی ادامه داد: روز شنبه افتتاحیه هفته فیلم کوتاه حسنات در نگارستان امام خمینی با برنامه تقدیر از ۶ خیریه برتر شامل موسسه خیریه قائم آل محمد حبیب آباد، انجمن خیریه صرع اصفهان، موسسه خیریه توان بخشی از معلولان ذهنی محمودیه، موسسه خیریه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، موسسه خیریه ثامن الحجج و موسسه خیریه فرهنگی مکتب الحسین (ع) برگزار می شود.

عشاقی با اشاره به برگزاری یادبود زاون قوکاسیان در مراسم افتتاحیه تصریح کرد: همچنین در مراسم افتتاحیه از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات تقدیر می شود.

وی بیان داشت: ما تمام سعی خود را کردیم که با کاستن از هزینه ها بتوانیم امسال نیز این جشنواره برگزار کنیم اما سراغ هر بخش از جشنواره مانند هدایای برندگان و داوران و اسکان مهمانان که رفتیم به قدری هزینه ها اندک و هدایا ناچیز بود که امکان کاستن دوباره از آن نبود.

جای خالی زاون قوکاسیان در جشنواره های آینده از حیث اجرایی باید پر شود

جانشین رئیس جشنواره حسنات در پاسخ به این سئوالی در ارتباط با تاثیر حضور زاون قوکاسیان در ارسال فیلم های مناسب به جشنواره و خلا حاصل از فوت وی در جشنواره های آینده گفت: ما هیچگاه سعی نکردیم فضای جشنواره وارد مباحثی همچون اسطوره سازی و فضای احساسی شود بلکه در کنار احترام به زاون ارزش نهادن به دیدگاه های اجرایی بود که موجب توسعه و پیشرفت چهار دوره جشنواره شد.

وی افزود: سعی ما این است که ایده های اجرایی وی که موجب حضور بدون چشمداشت دانشجویان در جشنواره بود را در هفته فیلم حسنات اجرا کنیم اما برای سالهای آینده باید جای خالی زاون از حیث اجرایی نیز پر شود که تدابیری در این زمینه اندیشیده شده است.

همچنین حسین ملایی مدیرعامل کانون حسنات در بخشی از این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سیاسی بودن موضوع عدم همكاری ارگان‌ها برای برگزاری جشنواره حسنات و تذکر نیروهای اطلاعاتی در سال گذشته درباره اجرای این جشنواره گفت: تمام ارگانهای ذی ربط در سال گذشته با ما کمال همکاری را داشتند و هیچ‌گونه تذکر و سازمان‌دهی در این موضوع انجام نشده است.

جشنواره فیلم کوتاه حسنات ارتباطی با سیاست ندارد

وی ادامه داد: اختلاف نظر طبیعی است، اصولا هر نوع فعالیت فرهنگی مورد توجه قابل نقد و بررسی است اما ما نه تنها درباره جشنواره حسنات بلکه در بخش های دیگر زیر نظر کانون حسنات نیز به مسایل سیاسی نپرداخته ایم.

مدیرعامل کانون حسنات از همکاری کامل وزارت ارشاد، اداره کل ارشاد استان، دبیر جشنواره فجر و مدیرعامل سینمایی فارابی در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: تمامی عوامل دولت گذشته و دولت کنونی درباره این جشنواره با ما همکاری کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار