کارشناس اقتصادی استانداری خراسان رضوی از بررسی و رفع سریع مشکلاتی که سبب ایجاد بحران واگن در این استان شده است، در سطح استانی و ملی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 24 September 2015
علی حقیقی در نشست بررسی مشکلات ریلی صادرکنندگان خراسان رضوی و تصمیم‌گیری در مورد آنها در سالن اجتماعات اتحادیه صادرکنندگان اظهار کرد: استانداری همواره در عمل نشان داده که در کنار صادرکنندگان خراسان رضوی قرار دارد و با توجه به اینکه سرانه صادرات نقطه به نقطه و سال به سال دارای رشد منفی به دو کشور ترکمنستان و تاجیکستان است، گروه متخصصی در استانداری خراسان رضوی در حال تحلیل علت این شرایط هستند.

وی با اشاره به اینکه ارائه مشکلات و نظرات صادرکنندگان در تحلیل و بررسی علل رشد منفی صادرات خراسان رضوی به این دو کشور بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی که سبب بحران واگن در خراسان رضوی شده از طریق مکاتباتی که با امور خارجه انجام داده‌ایم تلاش می‌کنیم این مشکلات را در سطح ملی رفع کنیم.

کارشناس اقتصادی استانداری خراسان رضوی از بررسی و رفع سریع مشکلاتی که سبب ایجاد بحران واگن در این استان شده است، در سطح استانی و ملی خبر داد و گفت: ما از مقابله به مثل برای کشورهای همسایه نمی ترسیم اما آنچه که در این میان اهمیت دارد لزوم توجه به فرصت ایجاد شده برای مشهد در قالب ارتباط بازرگانی و اقتصادی کشورهای دنیا با ایران است که این امر می‌تواند سبب افزایش میزان سود برای صادرکنندگان باشد.

حقیقی تبیین کرد: در حال حاضر تقاضای ارتباطات اقتصادی با مشهد بسیار است به طوری که عمده کشورها قبل از تهران تمایل به ادامه همکاری‌های اقتصادی با مشهد را دارند.

وی با ابراز تأسف از مشکلات ایجاد شده در کمبود واگن که سبب ایجاد ضررهای فراوان برای صادرکنندگان خراسان رضوی شده است تاکید کرد: ما این مشکلات را سریعا پیگیری می‌کنیم، اما صادرکنندگان نیز باید در کنار این موارد به موضوعات دیگر از جمله ثبت‌نام برای انتخاب صادرکننده نمونه ویژه مراسم روز صادرات نیز اقدام کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار