استاندار قم:
استاندار قم گفت: دانش آموزان باید مطالعه تاریخ هشت سال دفاع مقدس را جدی گرفته و با جانفشانی های جوانان این مرز و بوم آشنا شوند.
کد خبر: ۹۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 23 September 2015
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شاهد علامه حلی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهیدان و امام خمینی(ره) و با بیان اینکه دشمن هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد از دانش آموزان خواست برای مطالعه تاریخ هشت سال دوران دفاع مقدس وقت بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: شما باید بدانید پدران و بزرگان شما چه ایثارگری ها و جانفشانی هایی کرده اند و چه خون های پاکی برای حفظ این انقلاب و کشور ریخته شده است. 

استاندار قم درادامه شرط موفقیت در زندگی و دستیابی به قله های رشد و پیشرفت در کشور را تلاش و کوشش ذکر کرد و گفت: اگر می خواهید در زندگی موفق باشید باید برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی داشته باشید چرا که کسی با راحت طلبی، تنبلی و سستی به جایی نمی رسد. 

وی با بیان اینکه یک عنصر کلیدی در وجود همه شما وجود دارد و آن صداقت است، تاکید کرد: این عنصر صداقت برای همه مراحل تعالی امری لازم است و به عنوان زیرساخت همه امور می باشد.

صادقی تاکید کرد: صداقت، راستی، درست اندیشی و درستکاری را برای خود یک فرض حتمی بدانید و مطمئن باشید که با همت و تلاش به هر چه بخواهید دست می یابید، از اینرو کوشش کنید تا برای خود و جامعه فردی مفید و ارزشمند باشید تاهمه به وجود شما افتخار کنند. 

استاندار قم در بخش دیگر سخنان خود به خاطرات دوران تحصیل خود اشاره کرد و گفت: حدود 53 سال پیش در مدرسه رُشدیه در محله سیدان شهر قم تحصیل می کردم. 

وی با ترسیم فضای مدارس در دوران تحصیل خود اظهار کرد: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران احترام و کرامت در مدارس نبود و ترسناک ترین عنصر در مدرسه مدیر و ناظم بودند و رابطه بین دانش آموز و مسوولان مدرسه یک رابطه بیگانه بود.

وی با بیان اینکه امروز معلمان و مسوولان آموزش و پرورش دانش آموزان را همچون فرزندان خود می دانند، افزود: در قبل از انقلاب اسلامی کرامت انسانی زیر پا گذاشته شده بود و انقلاب اسلامی برای حفظ کرامت انسانی به وجود آمد. 

این مراسم با حضور ابوالقاسم عیسی مراد مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، رضا سیار فرماندار قم، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم، حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم و جمعی از مدیران و فرهنگیان استان برگزار شد.

درابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی دانش آموزان سال جدید تحصیلی خود را با قرائت دعای فرج و نیز زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه (س) شروع کردند. 

مدرسه شاهد علامه حلی (ره) شهر قم در خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد و جزو مدارس ناحیه 2 این شهر محسوب می شود که در سال 1389 تاسیس شده است و در حال حاضر در مقطع متوسطه دوره اول (راهنمایی سابق) فعالیت می کند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار