کریمی فیروزجایی با اشاره به نقش عشایر در حوزه های مختلف کشور افزود: کمتر از ۲ درصد جمعیت کشور عشایر هستند اما حدود ۳۰ درصد گوشت کشور را تامین می کنند.
کد خبر: ۹۹۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 30 September 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علی کریمی فیروز جایی» در جلسه مشترک ویدئوکنفرانس رئیس سازمان عشایر کشور با مدیران استانی که به میزبانی امور عشایر فارس برپا شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: عشایر یکی از بارزترین جلوه های اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

رئیس فراکسیون‌ عشایر مجلس با اشاره به نقش عشایر در حوزه های مختلف کشور افزود: کمتر از 2 درصد جمعیت کشور عشایر هستند اما حدود 30 درصد گوشت کشور را تامین می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سبک زندگی عشایر ما سبک زندگی مخصوصی است که به عنوان یک الگو می توان به دنیا ارائه کرد که سخت کوشی و تلاش و مجاهدت آنان، توصیف ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این قشر نجیب الان دچار مشکلاتی شده است که تحریم ها، کرونا، فشار اقتصادی و خشکسالی و ... موجب شده که حمایت جدی از این قشر ضرورت یابد.

کریمی فیروزجایی افزود: همه باید توان بگذاریم امروز مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم که در مجلس به خصوص در فراکسیون تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: اتفاق مبارکی که در فارس قرار است رقم بخورد بین سازمان امور عشایر و بسیج عشایر، متبرک به نام شهدا است و نقطه آغازی برای فعالیت ها در حوزه های مختلف است.

برچسب ها: عشایر ، تولید گوشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار