در مرکز اسناد آستان قدس رضوی:
خاطرات دوران دفاع مقدس شامل عکس‌هایی از لحظه‌های جنگ، کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، تمبرها و پاکت‌نامه ويژه رزمندگان در قالب نمایشگاهی در مرکز اسناد استان قدس رضوی به نمایش درآمد.
کد خبر: ۹۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 23 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی این نمایشگاه اشیای ارزشمند یادگارهای دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰ قطعه عکس از لحظه‌های جنگ، افزون بر ۱۵۰ جلد کتاب در موضوع دفاع مقدس، تعداد ۴۴کارت نمایش پاکت مهر روز و تلگراف جبهه و جنگ و۱۹۰قطعه تمبر از یادگارهای دوران دفاع مقدس در کتابخانه استان قدس رضوی به نمایش درآمده است.

در عکس های به نمایش گذاشته در این نمایشگاه می توان به تصاویری از جمله برگزاری نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان اسلام، حضور آیت‌الله واعظ طبسی در مناطق آسیب‌دیده جنگ، مراسم رژه گروه اعزامی رزمندگان اسلام به مناطق عملیاتی در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و مراسم رژه خواهران بسیجی در مشهد مقدس اشاره کرد.

تصاویر ماندگار از لحظات آموزش بَلَم‌رانی، آموزش غوّاصی، صحنه‌هایی از به اسارت گرفتن عراقی‌ها و تصاویری از مسابقات والیبال بین رزمندگان قبل از عملیات در جزیرة مجنون از جمله جلوه های به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

گفتنی است که این نمایشگاه در ایام هفتة دفاع مقدس، همه‌روزه در محل کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار