مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از 12 نجات یافته، یک مصدوم و یک کشته در عملیات‌های 24 ساعته این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ 03 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به  نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،حسن جعفری اظهار کرد:در 24 ساعت گذشته مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد با پاسخگویی به 1950 تماس مردمی که بخشی از آن مربوط به مزاحمان تلفنی و بخشی دیگر نیز مربوط به سئوال و جواب‌های کارشناسان به ابهامات ایمنی شهروندان بوده است، نجاتگران و آتش‌نشانان به 30 مورد عملیات حریق و حادثه اعزام شدند.
 وی با بیان اینکه از میان این حوادث 9 مورد آتش‌سوزی و 21 مورد حادثه بوده است، گفت: در میان آتش‌سوزی‌ها بیشترین علل وقوع حریق مربوط به نشت گازهای قابل اشتعال و اتصال سیم برق بوده و بیشترین علت حادثه نیز محبوس شدن افراد در آسانسور و منزل گزارش شده که در این حوادث و آتش‌سوزی‌ها 12 نفر از شهروندان نجات یافتند، یک نفر مصدوم و یک تن نیز جان خود را از دست داده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ادامه بهترین کمک شهروندان را برای کاهش خسارات، در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی یا حادثه دیگری تماس بی‌درنگ با سامانه 125 و اطلاع‌رسانی رخداد آن را دانست و افزود:
 شهروندان پس از برقراری تماس با سامانه 125 با حفظ خونسردی نشانی دقیق محل حادثه و نوع آن را اعلام و پس از دادن شماره تلفن محل حادثه، از اشغال کردن آن خودداری کنند.
جعفری ادامه داد:
 تا رسیدن ماموران آتش‌نشانی، کودکان و افراد مسن را از محل حادثه و یا آتش‌سوزی دور کنند و در صورتی که آتش‌سوزی گستره چندانی نداشت با به کارگیری خاموش کننده‌های دستی یا دیگر تجهیزات خاموش کننده موجود در محل حادثه برای مهار و خاموش کردن شعله‌های آتش اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار