کد خبر: ۹۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 22 September 2015
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان وظیفه اصلی تشکل‌های دانشجویی را روشنگری خواند و گفت: دانشگاه آزاد حق دخالت در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا امیرتیموری عصر امروز در جمع معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی دستاوردهای دفاع مقدس را بیانگر واقعیت و برکات این دفاع برای ملت ایران عنوان کرد.

وی آرامش و امنیت موجود کشور را به برکت خون شهدا دانست و تصریح کرد: امروز دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال خارج کردن جوانان از صحنه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در ادامه موفقیت در تمام عرصه‌های درون و برون سازمانی، کشوری و بین‌المللی را یکی از ویژگی‌های مشهود دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه تقویت خودباوری اعضای هیئت علمی دانشگاه و روحیه علمی جوانان این مرز و بوم سرآغاز جهش‌های بزرگ‌تر علمی دانشگاه آزاد در سطح بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به طرف تولید علم با کیفیت و تجاری‌سازی علم پیش می‌رود.

امیرتیموری ایجاد شهرک‌های فناوری را از اهداف و برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: طرح ایجاد شهرک‌های فناوری آزاد از بُعد تبدیل علم به ثروت، ایجاد فناوری‌های نو و اشتغال فارغ‌التحصیلان مهم است.

به گفته وی، در طرح مذکور مجموعه‌ای از فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، صنفی، خدماتی و تجاری انجام می‌شود.

دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه براساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری نیمی از اقتصاد کشور در سال 1404 باید بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان باشد، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به طرف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را آغاز کرده است.

امیرتیموری خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف سند مذکور برنامه‌های ویژه‌ای در دانشگاه آزاد وجود دارد که ایجاد شهرک‌های فناوری آزاد راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی وظیفه اصلی تشکل‌های دانشجویی را روشنگری خواند و متذکر شد: این دانشگاه حق دخالت در کارهای سیاسی و انتخاباتی را ندارد.

تیموری با اشاره به اینکه وظیفه اصلی دانشگاه آزاد به عنوان مرکز آموزش عالی کشور پرورش جوانان و توسعه علمی، فرهنگی، فناوری و پژوهشی است، یادآور شد: چارچوب فعالیت‌های سیاسی تشکل‌های دانشجویی مشخص شده و روش فعالیت آنها براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار