بازار؛ : کشاورزی توسعه یافته نیازمند ماشین آلات کشاورزی و توسعه ضریب مکانیزاسیون است و وجود ۲۴ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در استان مازندران حکایت از بالا بودن ضریب مکانیزاسیون است.

مدیریت مطلوب توزیع سوخت از جمله اهداف طرح پلاک گذاری ادوات و ماشین آلات کشاورزی است و اجرای این طرح در شناسایی و ساماندهی مشترکان مصرف کننده فرآورده‌های نفتی حائز اهمیت است.

شناسنامه دار نبودن ادوات کشاورزی طی سال‌ها سبب مصرف خارج از حوزه سوخت در مناطق مختلف از جمله مازندران می‌شد و طرح پلاک گذاری در ساماندهی و مدیریت سوخت تأثیر بسزایی دارد.

به تاکید کارشناسان پلاک گذاری ادوات کشاورزی سبب تخصیص سوخت به مصرف کننده واقعی و تسهیل دریافت آن می‌شود و پوشش بیمه‌ای این ادوات را تسهیل می‌کند.

تأمین سوخت دغدغه کشاورزان است
داشتن سند کارخانه و دفترچه مالکیت وسیله و مدارک هویتی مالک برای پلاک گذاری ادوات کشاورزی الزامی است. صدراله مالک یک دستگاه تراکتور که خرج زندگیش را با شخم و شیار مزارع، حمل ونقل محصولات کشاورزی، حمل شن و ماسه و غیره می‌گذارند، در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه تأمین سوخت دغدغه اصلی فعالان کشاورزی و مالکان تراکتور به شمار می‌رود، گفت: به دلیل نداشتن کارت سوخت و پلاک، مجبوریم، سوخت گازوئیل را به صورت آزاد تهیه کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح پلاک گذاری و هویت دار شدن ادوات کشاورزی، مشکل و دغدغه سوخت بخش کشاورزی برطرف شود.