مجموعه دو جلدی «غایه السؤول (شرح کفایه الاصول)» نوشته احسان مهرکش به همت موسسه بوستان کتاب در قم به چاپ رسید.
کد خبر: ۹۹۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 05 September 2021

به گزارش تابناک قم، مجموعه دو جلدی «غایه السؤول (شرح کفایه الاصول)» نوشته احسان مهرکش در ۲ هزار و ۷۲ صفحه به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در مقدمه این اثر نوشته است: تاسیس پایه‌های علم اصول در میان شیعه به عصر امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) بر می گردد. فقهای شیعه پس از ائمه اطهار(ع) بر اساس روشی که مورد تأیید ائمه(ع) بوده، برای به دست آوردن اصول استنباط تلاش مستمری انجام داده اند.

در معرفی این اثر آمده است: از مهم ترین اثر اصولی که در فضای این جریان و روش تحریر گردید، می توان از «کفایه الاصول» آخوند ملامحمدکاظم خراسانی نام برد که محور بحث های تألیفات پس از خود شد. از زمان تألیف کفایه الاصول تاکنون، شرح ها و حواشی زیادی پیرامون آن نگاشته شده است.

با ملاحظه قسمت هایی از اثر حاضر مشخص شد، مؤلف در این اثر سعی و کوشش نموده تا مطالب کفایه را با استفاده از مجموعه آنچه که در دسترس است، توضیح دهد. این توضیح در دو بخش «تبیین مطالب» و «تبیین عبارات مشکل کفایه» انجام گرفته است و در این دو امر تا حدود زیادی موفق بوده و لذا شرح ایشان از شروح خوب کفایه محسوب می شود.

این اثر در دو جلد و ۳۶ فصل و مجموع در ۲ هزار و ۷۴ صفحه تهیه و تنظیم شده است

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار