مراسم معرفی تولیت جدید آستان مقدس احمدی و محمدی با حضور مسئولان ارشد استان فارس و شهرستان شیراز، علما و روحانیون در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 29 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: نماینده ولی‌فقیه در فارس یکشنبه ۷ شهریور در مراسم معارفه تولیت جدید آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: شهر مبارک در قرآن کریم، امام معصوم معرفی شده و از شهرهای ظاهره علما و امام زادگان هستند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: وجود خانه عموی امام زمان(عج) در شیراز باعث شده که شهر ما عنوان حرم سوم اهل البیت(ع) را کسب کند؛ خدا را برای اینکه ما را مجاور این حرم شریف قرار داده است شکر گذار هستیم و از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیق خدمت به این آستان شریف که مایه ارتباط ما با معنویت عالم هستند، عطا شود.

او با اشاره به اینکه مسلما وظایف بسیار زیادی برای شیعیان و ارادتمندان به حضرت شاهچراغ(ع) تعریف می‌شود، تاکید کرد: به واسطه محدودیت‌های بیماری کرونا مدیریت و تولیت این آستان مقدس دچار تحولاتی شد و مقام معظم رهبری به واسطه خطر کرونا به ویژه برای بزرگان، وظیفه مدیریت حرم را موقتا به بنده سپردند.

آیت‌الله دژکام ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه مسئولان افتخار خدمت به حرم شریف احمدبن موسی(ع) را بیشتر درک کنند، گفت: امید است بتوانیم با استفاده از تجارب آستان‌های مقدس دیگر کشور، به گونه‌ای مسائل را سامان بدهیم که همانگونه شیراز همیشه در بین شهرهای جهان شهری ویژه بوده است، باز هم به برکت نورانیت حرم مطهر جایگاه خودش را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بار تولیت حرم سنگین است، تاکید کرد: همه باید در کمک تولیت برای انجام خدمت بهتر باشیم.

به گزارش ایسنا، در این آئین حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیهم السلام، معرفی شد.

طی روزهای گذشته طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به سمت تولیت آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) منصوب شد.

.

برچسب ها: معارف ، تولیت ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار